bloed, zweet en flesjes

De opdracht was – zoals ik als schreef deze morgen, wat ben ik ijverig !  – 10 km aan een dikke 9,4 km per uur oftewel 6:20. Ik zal er hier maar niet over herbeginnen maar dat zag ik absoluut niet zitten. En echt, ik begin mezelf al te kennen. Ik ben toch maar vertrokken met in mijn gedachten 10 kilometer te lopen. We zouden wel zien wat het gaf en ik zou mijn uiterste best doen. Omdat ik nog eens met mijn Ipod wou lopen deed ik mijn Nike schoenen aan. Ipod was echter plat (gelukkig nog van die dingen hier) en ik wisselde niet meer van schoenen. Pech ! Want de blaren zijn er weer ! Hoe komt dat toch ? Ik zal dus net als Jess bij de Saucony’s moeten blijven. Gelukkig heb ik al evaring met blaren en houden ze me niet tegen om te lopen.
Geheel en al Mario’s advies opvolgend had ik me voorzien van mijn nieuwe drankgordel.  (4 flesjes nu ipv 2)

Uiteindelijk is het gelukt en zelfs nog iets sneller dan voorzien (6:17), maar ik heb toch op mijn tanden moeten bijten. Het is toch snel ;-). Anderzijds ‘troost’ ik mezelf dat dit me toch sterker moet maken, dat dit niet vergeefs is, dat mijn lichaam zich weer zal aanpassen en sterker zal worden. Nu, na die 10 kilometer, voel ik mij weer helemaal fit ; maar een echt leuke training was het niet. Maar oefening baart kunst. Dat is de wetenschap die ik mij voorhoud !

090913cijfertjes

4 thoughts on “bloed, zweet en flesjes

  1. De wetenschap heeft nog al eens gelijk ! en als het jou een troost mag wezen ik zag vroeger (toen ik mijn eerste schema vn Mario kreeg) veeeeeel meeeeeer af dan jij hoor …dus gaat altijd maar beter als je maar doorbijt ,en jij lijkt me wel een taaie positieve meid 🙂 knuffeles ut WestVloandren

Geef een reactie

