de onweerstaanbare sportkriebel

Gisteren was het ergste van de griep verdwenen.  De lysomucil leek haar werk te doen en mijn longen raakten een beetje los. Ik had sedert donderdag niet meer gesport (de vierdaagse), ook al omdat de griep toesloeg op zaterdag. Ieder beetje sporter weet dat wanneer je echt niet kàn sporten de sportkriebel driedubbel hard toeslaat. Die kriebel voelt anders nooit zo jeukerig.
Goed, vandaag zou ik het dus proberen, al stond ik duidelijk postgriep op : de longen nog niet op volle toeren en ondanks een redelijke nachtrust toch gewoonweg moe.
Ik keek op Mario’s schema en zag een wisselloop van 10 kilometer staan. Daar had ik best zin in.
Maar dat was buiten het liefje gerekend die weer een ‘ik fiets liever dan ik loop’ periode heeft. (die worden uiteraard afgewisseld met ‘ik loop liever dan ik fiets’ periodes). Voor hem is deze dag de laatste vakantiedag en dus was het nu of … een stuk later. Sporten is leuk, maar sporten met het lief is natuurlijk gewoonweg zalig !

Moe en met halve longen begon ik aan de voor mij langste afstand in jaren : de oude spoorwegroute tussen Aarschot en Herentals. De eerste 30 kilometer gingen gezwind, we hadden dan ook de wind in de zeilen ! De terugrit was minder en hoezeer mijn beentjes ook juichten (ik denk echt dat zoiets bestaat : getrainde spieren die content zijn dat ze weer mogen werken !) protesteerden mijn longen uitermate.

Teruggekeerd stond de teller op 55 kilometer aan een gemiddelde van 20 km per uur. Hoe recht de oude spoorwegroute ook is,  bijna om de halve kilometer staat een een soort hindernis waardoor je heel erg moet vertragen en soms ook moet stoppen. Heel erg vervelend maar o zo noodzakelijk, want die hindernissen staan op punten waar straten de spoortweg kruisen.

Ik heb er van genoten maar heb ook de duidelijke boodschap van mijn lichaam gekregen dat ik nog niet geheel van alle griepsporen verlost ben. Nu maar hopen dat er geen herval of zoiets komt.
Lastig hé ? Die sportkriebel.

F090826STnaarHerentals

2 thoughts on “de onweerstaanbare sportkriebel

Geef een reactie

