over een ander

Vandaag zou een deel van onze groep Start to Runners zich aan een eerste wedstrijd wagen. Dat vond ik werkelijk gewaagd, want ze lopen nog maar maximaal 2 keer 8 minuten aan een stuk met 2 minuten ertussen en nog es 6 minuten. De wedstrijdafstand was 2 km. Ik rekende snel dat dat tussen de 12 en 15 minuten zou liggen voor ons groepje. De wedstrijd begon met een lannnngeee heuvel. Zou het lukken ?

Ik had mij voorgenomen om bij de laatste te blijven. Iedereen was zenuwachtig (herkenbaar !) maar toch ook voorzien van het nodige zelfvertrouwen én de nodige relativeringszin. Wij plaatsten ons achteraan om niemand te storen en ons eigen ritme te kunnen pakken. Het startschot ging af en ik zag het voor mijn ogen gebeuren : ze schoten weg aan boven de 10 km per uur en ik zag de heuvel al ‘dagen’. Eventjes teken gedaan dat het misschien beter wat trager zou gaan… Nog 1800 meter te gaan !

Het tempo werd vertraagd maar was toch meer dan behoorlijk. Er werd rond de 6:40″ gelopen. De heuvel werd goed gelopen. Nog 1 km te gaan… Ik dacht : zou het hen lukken of is die heuvel hen fataal geworden ? Want de heuvel kwam zo’n beetje overeen met een eerste etappe van de trainingen. Nu waren ze ‘rust’ gewoon.
Maar nee hoor, verbeten en zelfs zonder al te veel moeite liepen ze door. En hup, daar was het einde.
Het was dus al gedaan, iedereen over de meet en niemand die had moeten stappen !

De loop (Gelrode) was perfect georganiseerd. Zelfs op de 2 km stonden sponzen en kon je door een soort nevel lopen als je wou. En iedereen kreeg naderhand een leuke goodiebag. Mijn echtgenootje kreeg zelfs een fles Bacardi.

Wat een prestatie van onze groep ! Straks zien we ze niet meer terug op de training en staan ze gewoon op alle podia in Vlaanderen !

5 thoughts on “over een ander

  1. Altijd leuk hoe je mensen op enkele weken een vooruitgang ziet maken die je amper kan geloven. Alléé ik ben niet de enige die denkt dat de str-ners veel te snel willen lopen, maar na een tijdje krijgen de meesten toch het gepaste tempo-gevoel.

  2. Leuk dat je er terug bent, je bent mijn motivator dat weet je hé!! Knap van die start te runners dat die nu al een wedstrijdje zagen zitten, ik liep al 4mnd en had Mario mij toen niet echt aangeraden om een wedstrijdje te lopen had ik het nu nog niet gedaan denk ik, maar eens je de smaak te pakken hebt , tja de rest ken jij ook hé! Groetjes!

  3. Iedere keer sta je weer verstelt wat er in een paar weken te bereiken valt. Houdt de motivatie van de groep maar ook van de begeleiders hoog!! Gefeliciteerd met je groep.

Geef een reactie

