Tessenderlo Classic

Zou ik gaan of niet gaan ? Dirk had afgemeld, Jess ook en ik had net aardbeientaart gegeten. Ha, wat voor excuses een mens allemaal verzint ! Maar we hadden bezoek (voorbereiding reis Iran met de andere 2 reisgenoten) en dat was hét excuus om deze Westvlamingen kennis te laten maken met ons streekproduct, zijnde de aardbeien. We bleven maar babbelen en tateren tot mijn zusje zei ‘moet jij niet gaan lopen ?’. ‘Ach,’ zei ik, ‘het hoeft al niet meer’. ‘Ge gaat lopen’, zei mijn zus.
Gelukkig ligt Tessenderlo dichtbij en kon ik nog op tijd zijn. Met een stuk aardbeientaart zou ik toch wel goed lopen dacht ik, want tijd om te eten was er niet meer. Ik zou weer net op tijd zijn. Hmmm. Gelukkig bleek de loop een half uur later te beginnen dan ik dacht, dus haha, wél goed op tijd dus !
Toen ik binnenkwam zag de hemel pikkedonker zwart en begon er van alles in de lucht te vliegen. Sommige standjes werden haastig afgebroken. De eerste druppels vielen en het leek alsof het zou onweren.
Mij niet gezien dat ik hier een uur in het onweer ga lopen dacht ik en schreef me maar vlug in voor de 4 km.
Ik liep naar de start en tegen dat ik er aan kwam had ik al met een paar mensen kennisgemaakt. Lopers zijn sociale mensen. En dan het startschot ! Dat liep helemaal niet ! Ik stond niet echt vooraan en moest wandelen tot over de mat te geraken. De eerste 500 meter haalde ik niet eens 9 km per uur, gewoon omdat er teveel volk was. Maar goed, het is voor de fun en we zouden wel zien. Ik besloot wijselijk (denk ik) om niet meer naar mijn Garmin te kijken. Er was gewoontegetrouw een goede kilometeraanduiding.
Toen zag ik een man met dezelfde benen als die van mijn liefje en ja, met zelfs dezelfde loopstijl. Die moet ik hebben dacht ik (om te volgen welliswaar) en ik ben bij hem gebleven tot kilometer 2. Daar was er drankbevoorrading. Ik denk dat de man met de knappe benen iets gedronken heeft want ik was ‘m kwijt. Dus zocht ik iemand anders. Er was een vrouw die al es naast mij gelopen had samen met een man die een T-shirt aanhad met de letters UZA maar dan wel in een ander volgorde of zelfs op z’n kop. Ik dacht dat het een koppel was en bleef vastklampen aan die man, ook toen we door een gebouw liepen waar links van ons een heel orkest zat en rechts van ons het publiek zat in een soort tribune. Dat vond ik zo geweldig dat ik dat stuk dansend doorgegaan ben. Shake, shake, shake,… wanneer ga ik eens ernstig lopen ? Maar ik vond het allemaal zo plezant en ik bleef ook nu en dan mensen inhalen, op uitzondering van de man-met-de-letters-van-UZA op. En dan was het gedaan alsof het nog maar net begonnen was. Ik liet de man netjes voor (ik vind dat een haasje dat verdient) en klopte na de mat op z’n schouder om ‘m te bedanken. Hij glimlachte en zei dat hij van mij net hetzelfde gedacht had : die moet ik bijhouden.

Mijn bruto tijd van de mat was 24:20 seconden, mijn Garmintijd was 23:59:14, maar opnieuw geeft Garmin een kortere afstand (3,96 km). Dus is het maar de vraag of ik de magische 10 km/uur gehaald zal hebben. Wat er ook van zij, het is een PR. Ik kom in het slechtste geval uit aan 9,9 km per uur. Maar zoals ik al veel schreef, ik heb er bovenal van genoten ! In tegenstelling tot Geel heb ik geen ene keer op mijn tanden moeten bijten en had ik nog goesting in méér.
Bij de Gratis Wok ontmoette ik Eva, zij was ook heel content. Ze wist me te vertellen dat Jess nog aan het ‘uitcrashen was van Werchter’, … nu weten we meteen waarom ze er niet was !

4 thoughts on “Tessenderlo Classic

  1. Hey Kaat!!

    Was leuk om je te leren kennen :-)) Ik heb er echt van genoten van die run in Tessenderlo, en op het einde dacht ik ook weer: NOG NOG NOG!!! :-))

    Ik zet je blogje alvast tussen m’n blogvriendjes :-))

Geef een reactie

