Dwars door Geel – in de watten gelegd

In tegenstelling tot andere lopen was ik voor Dwars door Geel niet zenuwachtig. Ik kan het niet genoeg onderstrepen dat ik voor ’t plezier loop, dus hoef ik niets te bewijzen, al is er natuurlijk altijd een innerlijke stem die een of andere tijd voor ogen heeft.
We vertrokken fijn op tijd en zagen bij de inschrijvingen onmiddellijk al onze Marioclub : Wendy, Gert, Dirk (vorige week nog tegen ’t lijf gelopen in Ramsel), Stefke, Peggy, Femke en Sanne. Ik hoop dat ik niemand vergeten ben. Jess was al door voor de 5 km, alwaar ze zou vlammen en meteen ook goed was voor een 7de plaats bij de dames.
En dan voor ons de start. Ik kreeg meteen al mijn eerste cadeau : Dirk liep bij mij. Dat was ontzettend leuk, zie maar naar de foto :

Dansen en lopen tegelijk, wij kunnen het !

Dansen en lopen tegelijk, wij kunnen het !

Dirk praatte mij door de eerste 5 kilometer. Ik heb die eerste 5 goed gelopen, maar voelde dat ik het tempo niet kon houden. Tijd om na de eerste ronde (er waren er 2) Dirk te lossen. En hup, weg was hij.  Ik liep zo’n 300 meter alleen en zag het nog zitten, zweet of geen zweet. Maar hup, daar werd de prinsesbehandeling al voortgezet, want Jess wilde mij wel hazen de 2de ronde.

Jess zal mij de 2de ronden 'trekken' !

Jess zal mij de 2de ronden 'trekken' !

Zoals je ziet op de foto kan Jess alles tegelijk : SMS’en (echt waar !), babbelen, mij motiveren, drankje klaar houden voor mij (ik ben een prinses !), en dat alles terwijl ze loopt. Daar voor had ze, zoals gezegd ook de 5 km ‘gevlamd’.
Dus hup, die ronde ging mentaal ook snel voorbij, al moet ik zeggen dat ik op kilometer 8 op reserve moest lopen, vooral in mijn hoofd was het een kwestie van motiveren.

En dan eindelijk : het einde ! I did it ! Joewie ! Dirk stond nog te wachten. Hij had een schitterende 2de ronde gelopen maar had weer last van zijn blessures. Toch knap gedaan hoor !

Cadeau nummer 3 : Wendy ‘van onze club’ 😉 was eerste dame. Geweldig ! Onze coach keifier en wij natuurlijk ook. Onder de webloggers die sowieso af fantastisch zijn, ook weer eentje op het podium ! JOEWIE !
En toen volgde nog het ene leuke na het andere : op café gaan, nababbelen en nagenieten van de loop.

De sfeer onder de webloggers is echt uniek : iedere loper doet er z’n ding en er is waardering voor iedereen. Tenslotte lopen we allemaal tegen onszelf en niet tegen elkaar. De ene was al wat contenter met z’n (haar) uitslag dan de andere, maar dat werd ook weer vlug vergeten. We waren nog geen half uur aan ‘den drank’ of het gesprek ging al over volgende wedstrijden, trainingen, doelstellingen enzovoort.

Kortom : een prachtige loop. Dik applaus voor iedereen en in het bijzonder toch voor Mario die spijtig genoeg niet kon meelopen door blessureleed. Ik hoop dat hij nog LANNNNGGGGG onze coach wil zijn !

O ja, voor het archief dan : het werd een ‘nipte’ PR voor mij, maar ik moet meteen zeggen dat het nog maar de 2de keer is dat ik 10 km loop. Ik heb over de 10,1 km 01:04:35 gelopen en dat komt neer op een tempo van 6:24/km (of 9.4 km/uur). In Lier(14/02)  liep ik een tempo (op de 10 km) van 6:28/km. Nu nog wachten op de officiële tijden. Garmin registreerde maar 9 km, dus kan ik er niet helemaal op aan.

10 thoughts on “Dwars door Geel – in de watten gelegd

  1. Kaat, je hebt dat idd. zeer zeer goed gedaan meiske. Met heel veel plezier een loopje gaan doen, en genieten van alles en nog wat ! Kei plezant ! En dan toch nog e prreke lopen ! Schitterend ! Tot volgende week in Tessenderlo hé meiske !

  2. Blij je eindelijk ontmoet te hebben Kaat. En uiteraard ook je man. Leuk voor je dat die loop muizenissen toch al weer wat minder waren. Proficiat en blijven genieten is de boodschap. Tot een volgende keer.

  3. je hebt het weer schitterend gedaan ! Vooral het feit dat je ervan genoten hebt !
    probeer het op deze manier gewoon verder te zetten ! je zal nog versteld staan hoeveel maal je een pr loopt

Geef een reactie

