haha, wat een training

Er liep van alles fout maar ik kijk er met een glimlach naar terug. Op mijn schema stond dat ik 10 keer 200 meter aan 28 à 29 seconden per 100 meter moest lopen, met tussendoor rust op hartslag. Ik rekende dat om en kwam aan 14 km per uur. (28). Ik mailde naar de coach of hij vleugeltjes in de groei voorzien had en dat die nog niet echt ontwikkeld waren. Ik had echter geen tijd om te wachten op zijn antwoord en dacht : we zien wel.
Eenmaal de training begonnen merkte ik dat ik de rustpauzes niet geprogrammeerd had. Nu is dat niet zo erg want ik kon ook gewoon kijken op mijn hartslag en zelf op de knop duwen als die voldoende laag was. Maar wat bleek ? Zelfs tijdens mijn spurt gaf de hartslag cijfers van 88 BPM ! No way dat dat op iets trok ! Dus besloot ik maar de 200 meter terug te wandelen en dan weer opnieuw te beginnen met de spurt. Ik denk niet dat dat voldoende was of dat mijn hartslag al zo snel naar beneden was, maar goed, ik moest iets doen.
Na de 8ste keer was ik doodop (gezien de omstandigheden van zo’n snelheden, zo’n hitte en wellicht te snel opnieuw startenn) was dat niet verwonderlijk.
Na een van mijn ‘intervaldippen’ had ik mij echter voorgenomen om nooit meer in de put te zitten van een training : ik kan alleen maar mijn best doen en dat had ik gedaan !

Thuisgekomen las ik het mailtje van Mario : het mocht tegen 30 seconden/100 meter oftewel 5 min/km, er was inderdaad een foutje in geslopen.
Maar kijk, dat heeft nu ook z’n voordelen, want ik ben ‘gezakt’ voor de eerste test, maar zit wel goed voor de tweede test. En maar zweten ! 090624cijfertjes

4 thoughts on “haha, wat een training

  1. Die tijden op deze blog komen mij heel vertrouwd voor; De duurlopen zoals je die doet doe ik bijna aan exact hetzelfde tempio.
    Behalve de intervals daar waag ik mij niet aan.

  2. Nogmaals sory voor het foutje ! Zou niet mogen , maar ik ben ook maar ne mens he !
    Maar als ik dan je behaalde snelheden zie merk ik dat je zelfs tussen de 25 – 27 sec/100 m loopt ! Je zit dat je wel meer kan dan je wel denkt . Maar dit is te snel voor je , en moet vermeden worden om blessure’s te voorkomen !
    Maar toch ga ik je een 10 geven voor deze training ! Dit moet toch goed aanvoelen weten dat je die snelheden kan lopen . Jij dacht vooraf ,nog dat 28 sec te snel was , en je behaals zelfs dit !
    Ik sta verteld ! Nogmaals profficiat !!

Geef een reactie

