Ramselloop

Ik raakte (bijna !) niet in Ramsel. En zeggen dat Ramsel zo’n dik kwartier rijden is van bij mij thuis. Maar nee, de weg ernaar toe was afgezet. Een andere ook. Tot ik door had dat het juist omwille van de loop was en ik dus wel degelijk onder ‘plaatselijk verkeer’ resulteerde. Maar goed, ik ben er dus geraakt.
Er heerste een ongelooflijke ontspannen én professionele sfeer. Ontspannen : veel kinderen, een megaterras, kraampjes waar je allerlei lekkers kon kopen én goede organisatie zoals gemakkelijk je tassen in bewaring en overal goed aangeduid wat waar te doen was. Het leek wel een soort ‘Mini Dwars door…’, want er ook een start en eindboog. Er was zelfs een ladiesrun en ik heb me dan maar meteen ingeschreven voor de ladiesrun. Ik was toch van plan om 5 kilometer te lopen en die stond het eerst geprogrammeerd. Daarna kon je ook nog eens ‘gemengd 5 km’ lopen. Maar ondanks alle goede organisatie was ik toch weer op van de zenuwen en voelde ik al mijn armen en mijn nek stijf van de zenuwen worden.
Daar moet ik echt iets aan doen, aan die fysieke zenuwen. Mijn benen bibberden zelfs tijdens het lopen. Ik heb precies altijd schrik dat ik er niet ga geraken. Grappig wel, want a) die kilometers zitten in mijn benen b) ik heb geen ambitie wat snelheid betreft en c) zelfs al zou ik moeten stappen dan zou dat toch nog het eind van de wereld niet zijn ?

Maar goed, tijdens het lopen zelf was het ronduit oorlog in mijn kop – misschien toch maar op muziek lopen in het vervolg en mij concentreren op de muziek.
Die oorlog gaat als volgt : “hoe stom kunt ge zijn om te betalen om af te zien ?” / ‘ik doe dit nooit meer’ / ik ben gek / ik kan dat niet / Kaat, zwijgt (ook innerlijke stem) /
Dat gaat dus zo’n halfuurke door. Gezeur aan mijnen kop.
Eenmaal over de eindstreep is dat gewoon in ene keer over. Iedereen kreeg een Aquarius (en laat ik dat nu echt lekker vinden) en ik voelde me alweer kiplekker.

Ik bleef wat hangen op het pleintje en merkte opeens een sympathieke man in weblogshirt. Ik wist z’n naam niet meer dus gluurde ik even op zijn inschrijfstrook. Dirk ! Hij kwam regelrecht van zijn werk (nog z’n sokken van ’t werk aan !) en kwam hier eventjes 10 km lopen. Dirk was het beste serum dat ik kon krijgen na mijn innerlijke oorlog : hij is o zo relaxed en op het gemakje dat ik al weer moed kreeg voor de 10 km in Geel volgende week.
Ik heb hem niet meer bij de start gezien maar wel bij ’t lopen. “Goooooeeee beeeeezig Dirk” en hij sprintte verder. Later kwam ik hem nog es tegen, lopend, met grote smile op zijn gezicht. “Gewèèèèèldig Dirk ! Go on !”…
Ondertussen was het al bijna 21 uur en ben ik toch huiswaarts gereden. Geen idee hoe Dirk het er van af gebracht heeft, maar wel leuk hem te ontmoeten.

O ja ! Ik heb exact mijn ‘hoop’ gehaald op de race. Maandag had ik tijdens de training 9,6 km gelopen en ik hoopte dit te evenaren. Dat is gelukt. Ik moest ook 2 keer een brug op, amai, daar moet ik nog veel voor oefenen ! Ik loop op wedstrijden slechter dan op trainingen, gewoon uit pure stress. Dus ik ben dik content !

De officiële uitslag : 30:57. Hiermee ben ik op de 168ste plaats geëindigd bij 231 dames (ladiesrun). Ik neem langzaam afstand van het puntje van de staart 😉

Ramselloop

Ramselloop

Alleen Mol heb ik sneller gelopen. Maar daar had je een snel parcours en vooral een sterk Mario-effect !

8 thoughts on “Ramselloop

  1. Als ik jou was, zou ik braaf naar Mario luisteren hoor :-)!
    Je hebt dat gewoon super goed gedaan. Die stress voor een wedstrijd, die ken ik ook wel, maar dat je het ook tijdens de wedstrijd hebt… en dat terwijl je zo’n regelmatige loper bent!

  2. Dag Kaat, ik had zaterdag wel mijn webloggers shirt niet aan. Misschien heb je mijn daarom niet gevonden. Zaterdag ben ik er weer in Geel. Tot dan.
    Btw: heel leuk verslagje en echt, zet die muizenissen maar uit je hoofd hoor. Lopen is en blijf fun!

  3. Hey Kaat, idd. tof je nog eens ontmoet te hebben. En nogmaals merci voor het supporteren. Zaterdag zullen we met een hele boel bloggers en fbers zijn. Dus sfeer, verzekerd. En, ik zal je wel wat kalmeren als het moet ze ! Ik zal dan wel mijn propere kousen aandoen… ha ha ha. Goed gelopen tenandere he zeg !!! Knappe prestatie meiske ! En dat bergske… idd. dat was voor mij de vierde keer als de “Kalvarieberg” … Tot zaterdag !

  4. Je hebt schitterend gelopen Kaat, en die zenuwen zijn echt voor niks nodig. Volgende week in Geel zijn wij er ook bij. Ik loop de 10 km. Zorg er alleen voor dat je op tijd bent .. dan heb je al 80% minder zenuwen. Starten doen we met z’n allen samen, weer 10% minder. En die 10% zenuwen die er dan nog over zijn, die kun je wel de baas … Cu on saturday !!!

  5. Kaat , jij bent een juf. Ik jou coach! Mag ik dan nu al ééns effe zeer streng zijn ? Ik kom waarschijnlijk kijken ! Als ik moest kunnen lopen en zeker mogen lopen ( 5 % kans ) dan loop ik naast jou aan je zijde ! Maar waarschijnlijk zal ik het langs de kant meemaken en ik wil hier en dan geen gezeur van ik kan dat niet !!
    JIJ KAN ALLES AAN !! NIKS MOET EN ALLES IS GOED ! MAAR JE GAAT DAAR IN GEEL VERTREKKEN VOOR EEN PR. En dit speciaal voor mij en mijne zere enkel die supper graag daar had deelgenomen en voor een pr. had gelopen . Dus voor mij deze keer he !
    Jij weet of beseft zelf niet over welke kwaliteiten je beschikt ! Welke vorderigen je al gemaakt hebt .
    Meester Mario zegd ……je kan het als je er zelf in geloofd ! Alles heeft zijn grens , dat weet ik , maar jij hebt die lang nog niet bereikt !!

Geef een reactie

