Alles is relatief

Deze avond mocht ik weer een start to run sessie begeleiden en ik had het er best naar mijn zin. Gisteren had ik mijn training niet afgewerkt omdat ik sedert vrijdagavond overal pijn had. Dat is werkelijk niets voor mij, pijn. Ik heb nooit pijn van het lopen, maar nu deden al mijn spieren pijn, ook mijn rug en halsspieren en daar zie ik maar 2 redenen voor : na de wedstrijd onmiddellijk in de auto en tijdens de wedstrijd nooit echt ritme gevonden, met al dat stoppen en weer starten was ik heel gespannen.

Maar goed, de Start to Run sessie was al na een half uurtje voorbij en ik dacht : ik kan nu evengoed mijn training doen. Zoals gewoonlijk totaal onvoorbereid (niets gedronken, zelfs niet voor de STR) maar enkel met in het geheugen dat ik 8 km moest lopen tegen geen 9 km per uur. (Ik heb het opgezocht en het was tegen 7 min/km voorzien. Blijkbaar ben ik uit mijn dal aan het klimmen want zonder mij echt te forceren werd het dit : 8 kilometer tegen 6:18 gemiddeld. Ik kruip, kronkel, wring mij uit de diepte ! Dat er 2 Garmindingetjes zijn is omdat hij verder telde bij de Start to Run. Dus vandaag onmiddellijk na de Start to Run 8 kilometers gelopen.
Deed ik er vrijdag 5 (op een wedstrijd dan nog wel !) tegen 9,1 km per uur, dan deed ik er nu 8 tegen 9,5 km per uur. Ik moet echt wel mijn dag niet gehad hebben die vrijdag. En nee, het parcours lag mij ook niet. Maar niet getreurd, op naar de volgende (in Ramsel wellicht !).

090615acijfertjes

090615bcijfertjes

4 gedachten over “Alles is relatief

  1. héél goed! amai da’s wel een verschil in snelheid! mijn trainingen zijn meestal tegen 6:45 of trager; dus zo veel trager dan mij ben jij niet hoor. ik denk dat ik gewoon misschien iets dieper durf gaan tijdens wedstrijden dan jij. ik ken mijn lichaam ondertussen goed genoeg om te weten dat ik gerust langer dan een uur boven de 190bpm mag zitten; meestal zit ik na een tijd zelfs boven de 195. en dan kan ik nog lachen en grapjes maken 😉

    in geel ga ik voor de 5km; als je je daar kapot loopt op 3km ofzo; is het nog “maar” 2km te gaan. dus ik zou willen proberen van ongeveer 12km/u te lopen daar; ben benieuwd 😉

Plaats een reactie