kruistocht in Herselt

Eindelijk weer eens een stratenlooptje al was het eerder in het bos. Eigenlijk was het een moddertocht. Zo startten we en ging het na 150 meter al mis want er was een plas van ongeveer anderhalve meter breed en erlangs piepkleine paadjes waar één man doorkon. Dus hup, iedereen stoppen. De volgende kilometer ging dat ook zo. Grote plassen over de hele bosweg waardoor iedereen naar de zijkant ging ( en wandelde !) waar het een en al modder was. Toen de plassen eindelijk een beetje uit het zicht waren moesten we op een wegje in het bos lopen waar net één loper kon lopen. Voor snelle lopers moet dit echt een frustratie geweest zijn. Je kon echt niet oversteken omdat er aan de ene kant bomen en struiken stonden en aan de andere kant prikkeldraad. Die bomen hadden ook nog es takken waardoor je je nu en dan moest bukken om die niet pal in je gezicht te hebben. Dus echt voluit geven kon niet. Voor niemand denk ik.
Nu en dan keek ik op mijn Garmin en zag snelheden als 9,6 km per uur, dan weer 5 km per uur, dan weer 11. Ik kreeg er kop noch staart aan.
Ik hoopte op een gemiddelde snelheid van zo’n 9,4 km per uur maar dat is niet gelukt. Ik ben gestrand op 9,1 km per uur wat werkelijk in al mijn wedstrijden van het voorbije jaar een dieptepuntje is.
Maar ongelukkig ben ik totaal niet. Ik zag het grappige er van in en omdat het eigenlijk een hindernissenloop was (mijn gedacht) zag ik er het avontuur wel van in.

Onderstaand grafiekje toont dat het nogal ‘op en neer’ was , wellicht zijn dat de plassen en de smalle wegeltjes :

de hindernissenloop

de hindernissenloop

Erg vind ik het niet, het motiveert mij om meteen weer verder te trainen ! Dus geen teleurstelling hier !

En de revange ?
Het was niet dezelfde loop (is in augustus) maar wel dezelfde organisator. En och, er kwamen er nog wel serieus wat achter mij. Echt belangrijk vind ik het niet meer, lopen moet plezierig zijn en ik vind dat iedereen die daar gelopen heeft gewonnen heeft. Hij en zij hebben allemaal al gewonnen van de zetel ! Voila !

5 thoughts on “kruistocht in Herselt

  1. That’s the spirit meiske ! Ik denk niet dat wij ooit nog goud gaan halen op de olympische spelen. Dus genieten van het lopen is de boodschap, en voor u eigen (als je wil) je grenzen wat trachten te verleggen (wat ik al moeilijk genoeg vind). Veel succes verder he. Kom je ook naar Ramsel (routeloop) ?

  2. deze instelling moet je blijven vast houden ! natuurlijk mag je wel gemotiveerd zijn om naar beter te streven ! Maar de beperking aan snelheid is zeker te wijten aan het parcour ! je hebt het prachtig gedaan ! Met de juiste instelling en motivatie ga jij nog velen versteld doen staan ! zeker weten !

Geef een reactie

