Wat nu ?

Loopblog van een beginnend loper staat er onder ‘Kaat loopt’, en wel ik denk dat ik weer helemaal bij af ben. Vandaag nog es geprobeerd, ik dacht :’ kom, we lopen een toerke om er weer goesting in te krijgen’. En ja, ik heb een toerke gelopen en nee, het liep weer van geen kanten. Nu kan je één keer een slechte training hebben, twee keer kan ook. Tenslotte zijn die trainingen toch een beetje progressief veronderstel ik. Iets anders is het als je al moeite hebt met 5 km loslopen aan  6:40 min/km. Tja ! Wat nu ?
Ik kan je verzekeren dat ik gevloekt heb en de tranen mij in de ogen stonden. Verdorie, wat scheelt er met mij ? Warmte is geen excuus, ten eerste omdat het niet zo warm meer was (22 graden ?) en ten tweede omdat ik niet gauw last heb van de warmte.

Volgende week begint de ‘begeleiding’ van de Start to Run en misschien zou ik beter van nul beginnen ipv mee te lopen. Gelukkig is mijn rol daar beperkt tot ‘meelopen’.  Dat zal toch nog wel gaan zeker ?

Thuisgekomen ben ik naar de zolder getrokken om mijn frustraties uit te werken op de crosstrainer en enkele spieren van het bovenlichaam te trainen. Ging allemaal best – nu maar hopen dat ik mij daar niet  geforceerd heb want dat merk je dikwijls maar de dag nadien.

Ik vertik het echter om te stoppen met lopen. Een grote bezinning dient zich aan. Een echte oorzaak vind ik niet. Ik heb weinig kwalitatieve slaap maar dat is al enkele jaren zo. De weegschaal schommelde dit jaar hooguit een kilo op en af, dus daar kan het ook niet aan liggen.

Ik weet ook niet wat ik met het schema moet doen. Ik kan het verder afwerken en frustratie na frustratie ervaren omdat het niet lukt. Dat lijkt mij niet echt zinvol. Ik kan ook schema’s van vroeger gebruiken die ‘lichter’ zijn, misschien valt dat beter mee.

Man man, dat het zo stresserend kan worden !

090602STcijfertjes

6 thoughts on “Wat nu ?

  1. Je kan altijd wel eens een week hebben dat het minder gaat maar daar moet je het zeker niet voor opgeven.Ik zelf heb een paar jaar gesukkelt en ik heb in april een marathon mooi uitgelopen.Na regen komt zonneschijn.hou je goed en tot nog eens.

  2. Misschien eens echt op hartslag lopen en zorgen dat je zeker niet in ’t rood gaat. (Ik weet wel niet hoe je nu traint, maar ik heb al gehoord van een collega dat hij pas echt vooruitgang boekte toen hij rekening begon te houden met zijn hartslag)

  3. Volhouden!!! En misschien eens advies vragen aan Mario!
    Als je makkelijk bereikbaar bent met de trein wil ik best eens afkomen om samen een loopje te doen hoor, misschien dat dat wat motiveert ;-).

  4. Je bent gelukkig koppig genoeg om niet zomaar 1,2, 3 te stoppen. Ik denk dat je dit wel weer te boven gaat komen, als je maar niet stopt met lopen, ook al gaat het minder goed. Misschien eens raad vragen aan Mario?

Geef een reactie

