over die 20/40 van gisteren…

… ik deed die op een strakke rechte landweg naast een akker. Helemaal weg van de wereld, met enkel vogeltjesgezang op de achtergrond.
En naast de weg … de boer die handmatig (waar was zijn paard of traktor ?) ploegde.
De boer zag mij dus hup lopen en dan weer ‘rusten’.
Op een bepaald moment kwam hij van z’n akker naar me toe en zei
“t lukt nog niet hé meiske, ge moogt zo vlug niet stoppen, ge moet doorzetten en doorlopen !”
Omdat ik dacht dat de boer geen kaas gegeten had van intervallekes en versnellingen glimlachte ik en zei ‘ge hebt gelijk, ik ga blijven proberen !”.
Toen ik uiteindelijk – geheel volgens mijn schema – mocht uitlopen passeerde ik de boer opnieuw die me dus duidelijk ‘lang aan één stuk’ zag lopen.

“ziedewel ! ” riep hij mij toe, en zwaaide.

7 thoughts on “over die 20/40 van gisteren…

Geef een reactie

