ze hebben me goed liggen !

Maandag is er de eerste vergadering voor mensen die de Start to Run willen begeleiden. Op de uitnodiging zag ik dat ze niet meer over Start to Run spraken, maar over jog for fun. Tja, ’t is maar een naam denk ik.

Maar goed. Sedert ik hier loop kan ik altijd kiezen uit 2 grote looppistes. Ofwel loop ik richting Demer, en dan is het zo vlak als iets. Ofwel loop ik de andere kant van ons huis uit en dan kom ik in heuvelachtig gebied, de ene steile heuvel na de andere. Ik geef toe, ik kies altijd de kant van de Demer. Want het stopt niet bij één heuvel.

Ik kon nog maar net 5 kilometer lopen en merkte dat zelfs mijn dorp een ‘jogging’ had. 5 kilometer lopen zou wel gaan dacht ik, maar toen zag ik dat ze ’t heuvelparcours namen, dus mij niet gezien daar, ook niet het jaar erna, toen ik al meer dan dubbel zoveel kilometers liep. Laat dat maar over aan de mannen, dacht ik.

Maar dit jaar zal ik er niet aan ontsnappen. Want de Start to Run eindigt met … de wijnbergloop ! Och arme die mensen die al hun moed bijeen geraapt hebben om te beginnen met lopen, zij mogen hun ‘examen’ op de heuvels gaan doen. En ja, ik dus ook. Ik kan moeilijk zeggen : ik zal meelopen met jullie maar eens ’t er op aankomt, dan beklimt ge die heuvelkes alleen. Ik vind het wel raar dat ze die loop kiezen, want ik zag daarnet dat de voorlaatste nog aan 9,4 km per uur liep. Ik hoop dat ze het zien zitten ! Of lezen jullie hier ook tussen de lijnen door dat ik het niet zo zie zitten ? 😉

5 thoughts on “ze hebben me goed liggen !

  1. ik kan u gelijk geven ,ikzelf heb ook men 5km gehaald op een vlak terrein ( maar dan echt plat) namelijk in ninove de maanden erna liep ik meerdere kilometers en deed ik vaak mee aan joggings in de weekends,tot ik onlangs naar rillaar verhuisde, hier in de buurt joggen ging ook vlot ,tot ik een jogclub ontdekte in naburig dorp en me daar bij wilde aansluiten,ik overmoedigd zoals ik was ( ik liep toch meer dan 5km ) ging met hen mee ,niet wetende van de heuvels rondom hun vertrekpunt ,en jammer genoeg heb ik toen afgehaakt.nu sedert enige weken heb ik mijn training herpakt ,en kwam ik toevallig op maandag avond een groepje joggers tegen ,terwijl wij elkaar passeerden ,ik al wandelend ( men 45min zaten erop) en zij al lopend,en teken doen hun te volgen,dat zag ik wel zitten en men reserve was nog goed dus waarom niet he en zoals je wel zal herinneren was dat jou groep hahaha
    en nu maar trainen om snel terug te kunnen deelnemenaan joggings

Geef een reactie

