vechten tegen de demonen

 

In augustus 2007 liep ik mijn eerste wedstrijdje. Ik wist nog niets van wedstrijden en zeker al niet van snelheden, alleen dat ik al eens 5 kilometer gelopen had en ik dat nu eens wou uitproberen op een wedstrijd. Een doodgewone, in de buurt zijnde straatjogging. Ik dacht, geheel onterecht, dat een straatjogging betekende dat de mensen uit de straat en een beetje verder, eens samen zouden joggen ‘om het eerst’. Wist ik veel dat ze bij die straatjoggings van heinde en ver komen en niet echt op ’t gemakste lopen.

Maar goed, manlief vergezelde me zelfs en we liepen de wedstrijd van 4,5 kilometer. De laatste 500 meter waren dan nog een en al klim, zo dat ik zowat met mijn tong op de grond lag. Nadien kregen we een drankje en een goodiebag.
Manman, wat was ik fier. Ik had een wedstrijd gelopen. Ik had een voor het eerst in mijn leven een borstnummer (dat dan nog met de hand geschreven was !). En ik had maar liefst een snelheid van 7,9 kilometer per uur gehaald. Mijn fierheid kon niet op. Ja, we waren laatste geëindigd en vonden dat niet zo erg, (behalve de gemene opmerking van diegene die je borstnummer op schrijft op het einde ‘zijt ge enen gaan drinken onderweg !).

Eerste wedstrijd gelopen en ik was ‘weg’. Nog nooit van een schema Mario gehoord. Nog nooit van intervaltraining gehoord. Maar ik had het bewezen, ik kon lopen en nu zou ik gaan zien waar er nog wedstrijden waren. Jaja, meedoen is belangrijk ! Ik had ‘m uitgelopen !

Nu loop ik een pakje sneller (nog altijd niet echt snel, mijn record is 10 km/uur in Mol op 5 km , nog niet herhaald  trouwens) en ik durf niet meer meelopen. Ik durf hier zelfs geen getallekes meer op mijn blogje schrijven. Ik durf zelfs niet meer mee te doen aan de 10 Miles, al loop ik die afstand hier wel thuis en deed ik het vorig jaar ook. 

Vanavond ga ik al mijn moed verzamelen en meedoen aan een wedstrijd in de buurt. 5,5 kilometer. Dat moet zonder problemen gaan. Het wordt een symbolische loop, want het is vechten tegen de demonen. De demon die zegt : ge kunt er niets van.
Vanavond ga ik lopen en proberen niet zenuwachtig te zijn en weer gewoon blij te zijn dat ik kan lopen, dat ik gezond ben. Het is lang anders geweest.
Dus willen jullie heel erg voor mij duimen ?

7 thoughts on “vechten tegen de demonen

  1. Ik ben altijd superzenuwachtig voor een wedstrijd. En ik vind dat op hetzelfde moment ook stom van mezelf want ik moet toch helemaal niks bewijzen? Eens vertrokken gaat dat wel. Maar ik loop ook liefst met iemand anders, zeer goed om de zenuwen te bedwingen. En is er iets leuker dan babbelen? Goed gedaan, Kaat!

  2. mieke… ik duim ZO hard voor jou!!!
    vechten tegen die demonen meid! zie nekeer hoe traag ik ook nog altijd ben? En ik ben jonger dus zou in principe meer progressie moeten maken hé.
    but do i look like i care? 😉

  3. Komaan hé, Kaat! Die opmerking van die man is echt wel grof en volledig onnodig, denk dat die man niet veel opvoeding heeft gehad! Laatste eindigen is niet leuk, maar met een snelheid van 10km/u zal je zeker niet laatst eindigen hoor, of je moet je inschrijven voor één of ander BK;-). Go Girl, ik duim!!!!

  4. Ik ga zeker duimen. Ik denk ook meestal dat ik het niet ga kunnen maar dacht dat ik de enige was die daar last van had…
    Zo ga ik niet meedoen aan de Antwerp 10 Miles, hoewel ik deze week al 8km, 8km en 13km liep. En bijna 2 maanden geleden de Oostende-Brugge 10 Miles.
    En terwijl ik doodgraag eens door de Kennedy-tunnel zou lopen.
    Ik kan die stress gewoon niet aan. 2 Wedstrijden is voor mij meer dan genoeg. Eens benieuwd of ik ga starten op 31 mei in Brussel.
    Veel succes!

  5. Ik duim, gek hé dat je er zenuwachtig voor bent. Ik heb dat ook altijd voor een wedstrijd.

    Mijn eerste wedstrijd was ook onder begeleiding van mijn partner. ’t was ocharme 3,5km en Bjeurn eindigde laatst in zijn categorie 😉 Maar ik had ook de smaak te pakken.

Geef een reactie

