Back to Mario

Misschien is back to basics evengoed back to Mario ! Geheel en al ‘over de lijn getrokken’ de 2 enthousiaste Leuvense loopsters  (Jess & Lies) trok ik vandaag mijn stoute schoenen aan om nog eens het straffe werk te doen. De laatste straffe training – zucht en puf, geleden van 11/02 !  – die ik van Mario had gedaan voor het Nikeavontuur zou ik vandaag herhalen als ultieme test. Erop of eronder !

De opdracht luidde :

2 reeksen van 5 keer 300 meter aan 30 sec/100 meter (= 12 km/u)
2 minuten rust tussen de intervallen, 1 km loslopen tussen de reeksen

De vorige keer heb ik maar 6 reeksen afgewerkt, vandaag heb ik er met zwier 10 afgewerkt. Weer heb ik de rust ingekort (ik ben ongeduldig !) tot anderhalve minuut en ook het inlopen en uitlopen heb ik gehalveerd. Ik heb de training op de loopband gedaan omdat ik het heel moeilijk vind om ‘die bepaalde snelheid’ voor 300 meter te lopen. Het resultaat geeft me weer wat vertrouwen in mijn kunnen, want ik heb het merkelijk ‘makkelijker’ gedaan dan de vorige keer, wat niet wil zeggen dat ik veel overschot had !
De hartslag zat ‘op top’ op 165 bpm, maar dat vind ik redelijk gezien het om de pieken van een intervaltraining gaat. Nu nog hopen dat we weer gelanceerd zijn !

10 reeksen van 300 meter aan 12 km/uur

10 reeksen van 300 meter aan 12 km/uur

7 thoughts on “Back to Mario

  1. Goeie training…straffe start…165 vin ik nog redelijk laag (goed dus) Ik herinner me dat ik daar vroeger steevast dik boven zat.
    Anyway….trainingen van mario volgen levert altijd succes op

    cisse en fie

  2. Mooi zo ! Je bent er weer terug ! En hoe ? Dadelijk een zeer mooie training ! Laat je niet te snel ontmoedigen ! je hebt talent om te lopen ! Zeker weten ! En je zal daardoor nog zeer veel vorderingen maken !
    Veel succes verder !!

  3. Zware training! 12 km/u, dat voel je toch wel serieus hè (bij is is dat mijn absolute maximum, eigelijk vind ik 11km/u al héél snel). Je hebt het geweldig gedaan! En die hartslag is toch mooi hoor… toen ik een gelijkaardige training deed ging ik over de 180 😦

    Proficiat!

Geef een reactie

