terug in beweging

Ja, ik weet dat dit een loopblogje is, maar de voorbije week had ik echt een loopdepressie. Ik wou het natuurlijk wat rustiger aandoen na de Challenge, maar eerlijkgezegd was ik het lopen  gewoonweg beu. Het was een soort verplichting geworden en gewoon kilometers malen, niet meer en niet minder.
Vandaag zou ik misschien gaan lopen zijn, maar de goesting is nog altijd ver weg. Dan maar op de ‘koersfiets’. Ik moet daar nog altijd leren mee rijden en vandaag was het thema ‘versnellingen’. Je kan dat maar beter kennen als je hier in het heuvelland rijdt !

Ik ben een uurtje gaan fietsen en heb zo’n kleine 25 km gefietst aan een redelijk tempo van een kleine 22 km per uur. Dat was nog niet ‘alles geven’, maar nog altijd ‘leren rijden’, en leren met die versnellingen omgaan. Het tochtje dat ik voor ogen had, had ook heel wat ‘ups and downs’, dus was ik wel verplicht om met die versnellingen te werken.

f090318cijfertjes

Ik kwam echt als een herboren mens terug thuis, van fysieke depressie was niets meer te merken.

De voorbije weken heb ik ook mijn voeding nogal laten ‘schieten’. Lees maar : hele maaltijden overslaan en dan snel iets eten dat eigenlijk geen eten is. Dat is natuurlijk heel onverstandig, maar het was hier zo druk dat ik zo onwijs was om de fundamenten van een goede gezondheid over te slaan. Ik slaap ook al een week heel slecht en ik vrees dat het allemaal met elkaar te maken heeft : onrust en drukte, niet goed eten, te weinig sporten. Dingen die ik toch zelf een beetje in de hand heb. Dus vanaf vandaag probeer ik weer netjes 3 keer per dag te eten ! Aan de slaaptijd heb ik nog nooit geknabbeld, omdat ik weet dat te weinig slaap ondermijnend is. Maar als je slecht slaapt en alle uren van de klok ziet, tja, dan baat het natuurlijk niet van je aan je slaaphygiëne te houden.

Nu ik weer ‘in beweging’ ben en ervan genoten heb, zal de drempel om weer te lopen ook minder hoog zijn. Panikeren doe ik niet, ’t is tenslotte maar een week.

Hier nog een ‘fotooke’ van mijn tocht. Middenin zie je de Demer liggen. Die ‘blokjes’ zijn drankstopjes, maar die duren hooguit een minuut. Ik durf nog niet drinken terwijl ik aan ’t fietsen ben en ik kan je verzekeren dat ik nogal wat zweet verloren ben !

Heerlijke tocht !

Heerlijke tocht !

4 thoughts on “terug in beweging

  1. hihi ik durf ook nog ni al rijdend drinken 😉 en ik heb vandaag ook serieus mogen leren schakelen amaaai die coté is echt wel heuvelachtig 🙂
    binnenkort es samen fietsen?

Geef een reactie

