geweldige handen

Als ik een partner à la carte zou kunnen kiezen, dan zou ik er een vleugje (flinke scheut !) talent kinesistherapie bij voegen. (Even tussen door aan mijn liefste :  je bent echt de liefste, en je massagetalent is echt goed !). Kom ik daar binnen met spieren die overal pijn doen, na een half uurtje kom ik er als herboren weer buiten. Hoe doet die dat ? Wanneer ik op m’n buik lig (en dus niets zie !) denk ik : wat kan daar nu moeilijk aan zijn ? Maar hij lijkt precies te weten waar het vast zit en hoe hij het los krijgt.
Om de andere dag heb ik met hem een afspraakje en volgens hem begint mijn schouder eindelijk (!) los te komen. Zelf heb ik dat gevoel niet. De ene dag voel ik mij heel goed, de andere dag lijkt het alsof ik mijn rechterarm nog amper zal kunnen gebruiken.

Na de kiné volgt de kraaktherapie. Tenminste zo noem ik het. Deze ex-triathloner rukt dan maar wat en kraak, kraak, kraak. Met volle kracht doet hij dat en de eerste keren beefde ik als een rietje. Ik ben wel geen boom van een vrouw hé ?

Ondertussen blijf ik sporten en hij is overtuigd dat ik er inderdaad beter van word. Want als ik gesport heb zit het inderdaad wat losser.
Sporten is er vandaag niet van gekomen al lonkt het heel erg om er toch nog een paar kilometers bij te doen. Nooit gedacht dat die challenge mij zo zou pakken. Ik ben immers alles behalve competitief, ik zie er intellectueel het nut niet van in. Veel stress betekent zoiets voor mij dus is de rekening gauw gemaakt. Loopwedstrijden zie ik als uitdagingen tegen mezelf. Lopen al die andere sneller : so be it. Dat ik dus gevoelig zou zijn voor die challenge, dat verwondert mij. Maar ’t zijn de dames die het doen. De sympathieke dames. Want ik wil toch mijn steentje bijdragen, of lees : mijn kilometerke.

5 thoughts on “geweldige handen

  1. Je bent gebeten door het challenge virus! Maar dit is ook iets anders dan echte competitie hé, het gaat puur om de km’s hoe snel of hoe traag maakt niet uit en dat is er zo leuk aan, iedereen kan eraan meedoen! Misschien toch eens een marathoneke inlassen ;-).

Geef een reactie

