overwerk

Back to Mario was het devies vandaag. Op het schema stond

8 km aan 6:30 min/ km (ongeveer 9,2 km/uur)

Ondertussen was het mij al gelukt om muziek op mijn I-pod te zetten. Ik startte de workout ‘8 km’ en begon te lopen. Ik zette de loopband op 9,3 en zette ‘m na de helft (4 km) hoger tot 9,5 en de laatste kilomter zelfs aan 9,7 km/uur.
Voor het eerst hoorde ik ‘de stem’. “One kilometer” zei een dame, maar op mijn loopband zat ik toch al over die kilometer. Dat bleef zo maar doorgaan wat betekende dat ik 8,4 kilometer moest lopen om een ‘beloning’ te krijgen van 8 km. Ha, 400 meter er naast, 50 meter per kilometer ! Goed dat ik geen marathon moet lopen, want dan zo dat maar eventjes meer dan 2 kilomter surplus zijn en iedereen weet : de laatste loodjes wegen het zwaarst !
Mijn ‘pace’ klopt dus ook niet, mijn afstand was immers langer.
Maar goed, het was best leuk en ondertussen ben ik toch wel een beetje in de ban van die challenge. Want – al heb ik het hier niet geschreven – gisteren heb ik ook een loopje in ’t dorp gedaan voor ik naar de kiné mocht. Niet dat ik er zo’n zin in had, maar plots wou mijn liefje persé buiten lopen. Eergisteren zoonlief die een sportieve uitbarsting kreeg, nu manlief die een loopgoesting kreeg. Ik kon dus niet weigeren ! 3 dagen na één lopen, ik denk niet dat ik het al veel gedaan heb. 10 – 5 – 8 km, goed voor 23 km in 3 dagen. Morgen staat er in principe een duurloopje op het programma, maar misschien moet ik dat toch maar verhuizen naar donderdag en morgen gewoon gaan zwemmen. Want ja, ook dat is weer ‘in’, manlief en ik zijn vorige week gaan zwemmen. Baantjes trekken. Weeral goed voor een kilometer. Spijtig tellen die niet mee voor de challenge !

090217cijfertjesnikeloopband

3 thoughts on “overwerk

Geef een reactie

