Nike+ challenge !

Hoi hoi, ik ben uitgenodigd om aan de Nike Challenge mee te doen en daar is de coach al van op de hoogte. Wat houdt het in ? Ik word gesponsord door Nike en mag met hun schoentjes lopen met sensor erin en de rest van het digitale spul. Samen met het vrouwenteam moet ik proberen zoveel mogelijk kilometers te lopen, enfin, vooral méér kilometers lopen dan mijn mannelijke collega’s. Alle lopers (de 5 vrouwen en de 5 mannen) zijn webloglopers, waarvan er eentje naar ik denk zelfs bekend is in ‘ons’ midden : Jess. Een andere loopster ken ik bij toeval ook, zij het niet in real life : Lien. Nog voor ik ooit van de webloglopers gehoord had, laat staan van Mario, nog voor ik zelf liep was zij mijn grote voorbeeld. Ondertussen heeft ze al een dochtertje gekregen en is het lopen een tijdje wat minder geweest, maar ze is weer volop bezig.
Op mijn lijstje staan verder nog Lies , ik veronderstel dat dat haar loopblog is, of ’t zou om een naamgenoot moeten gaan. Ook een zekere Georgina is van de partij.

In de uitnodigingsmail stond dat we geenszins ons schema moeten aanpassen. Maar aangezien ik toch in de aanloop van de 10 miles zit komt dat wel goed uit. Daar zitten sowieso meer duurloopjes bij. Ik heb hen nog met grote letters gewaarschuwd dat er veel betere lopers zijn dan ik (jullie !) maar dat wisten ze (!) en blijkbaar voldeed ik aan een soort profiel (?).

In een tweede fase – maar ’t is nog niet zo duidelijk – moet ik mensen (vrouwen denk ik) zoeken die hun kilometerkes aan onze ploeg willen geven. Hoe dat werkt weet ik niet.

Het eindigt met de 20 km van Brussel. Ik mag daar als VIP naar toe (wauw !) maar hoef niet mee te lopen voor Nike. MAAR ik mag meelopen voor hen en dan wordt het ook door hen gesteund. Er zitten 6 weken tussen de 10 Miles en de 20 K van Brussel, dus ik denk dat mij dat wel gaat lukken. Dat zijn dan weer 20 km erbij. En als er nog vrouwen meelopen met onze ploeg, dan is dat zoveel x 20. (Ik kan dus ook niet anders dan meelopen bij de weblogtraining aan zee : weer plus 15 km ! Haha, ik zal Marc Spencer maar eens op de hoogte brengen !)

Het superfijne weet ik er nog niet van, maar ik vind het razend spannend. Ik moet dus lopen en schrijven. En is dat niet wat wij, webloggers, graag doen ?

Omdat ik graag wil dat de vrouwen winnen vraag ik de mannen vriendelijk om mijn ploeg te steunen en hun kilometerkes NIET aan de mannenploeg te geven. De vrouwen daarentegen, als ik weet hoe het zit, die mogen hun kilometerkes wél aan onze ploeg geven !  Snelheid heeft geen belang !

4 thoughts on “Nike+ challenge !

  1. Kaat, je gaat dat goed doen 😉

    Even kaderen: Ik werk voor Talking Heads, en wij hebben de 10 bloggers gevraagd voor Nike+ te lopen.

    Wat meer uitleg over die open challenge: vanaf midden maart kan iedereen meelopen in de Men vs Women challenge.

    Het enige je nodig hebt is de gear (Nike+ shoes, iPod nano, receiver) en een Nikeplus.com-profiel. Je sluit je aan bij de juiste challenge op Nikeplus.com en dan tellen je gelopen kilometers mee voor het team dat je gekozen hebt.

    Dan gaat het kwestie zijn met zoveel mogelijk lopers te zijn.

    De apotheose is na een maand, midden april dus.

Geef een reactie

