Van 200 meter naar 300 meter interval

Hé, deze opdracht kende ik : reeksen aan 12 km per uur lopen ! Met mijn succesvolle resultaat van vorige week dacht ik dat dit ook wel zou lukken om er 100 meter bij te lappen. Vorige week had ik mij ook nog vergist door maar 1 minuut tussen te rusten ipv 2. Die vergissing zou ik geen 2 keer maken !
De intervallen lukten goed, maar ’t is nu echt niet om te zeggen dat er volgende week weer eens 100 meter bij moeten. Hier zat ik toch al meer aan mijn grens dan vorige week. Ik had er ook 12 moeten doen, maar ik verdeel die over 2 dagen. (Mmm… mag dat wel ?).
Ondertussen heb ik ook een beetje gespeeld met de Garmin én de crosstrainer. Ipv 2 km uitlopen heb ik 1 km uitgelopen en dan eens gezien of ik het equivalent wat hartslag betreft (op zo’n manier crosstrainen doen dat het hetzelfde is als één km rustig uitlopen) kon bereiken. Wel, tot mijn grote verrassing kan dat echt. Ik heb er gisteren niet super mijn best voor gedaan, het was tenslotte ‘uitlopen’ of ‘cool down’, maar onderschat zo’n crosstrainer dus niet wat cardio betreft.
Ik sta daar altijd van te kijken, omdat het helemaal niet zo ‘straf’ als lopen lijkt. Het grote voordeel aan de crosstrainer is dat het je spieren en gewrichten veel minder belast. Nu vind ik zo’n crosstrainer geen alternatief voor lopen maar wel prima om erbij te doen of om op te warmen.
En ik vind het leuk ook ! Na die intervallekes was ik toch redelijk bekaf van ’t lopen, en dit ging nog prima !

En het liefje ? Die deed ook weer goed mee op zijn fiets !

Goed voor meer dan een uur sport – de Garmin heeft niet alles geregistreerd, ben – zoals gezegd – een beetje aan ’t spelen met het ding !
PS : de hartslag bij de intervallekes zat maximaal op 165 top. Maar ’t zakte dus pijlsnel naar beneden bij de rust – tot onder de 120/110.

In het weekend weer buiten !

intervallekes !

6 thoughts on “Van 200 meter naar 300 meter interval

  1. Pingback: Back to Mario « Kaat loopt !

  2. Laat nu eens rap iets weten over die 20km van Brussel, ben zoooo nieuwsgierig. Was eigenlijk niet van plan om eraan mee te doen, vind dat echt wel te druk. Ik wacht dus op jouw blogje op uitleg, en ik ben vrij gemakkelijk om te praten hoor ;-).
    Groetjes

  3. Ge hebt het alweer gedaan ! Je hebt daan mooie toestelletjes staan , op je zolder . Je mag gerust het uitlopen helemaal vervangen door cross trainen . Het inlopen zou ik wel doen ..
    Ik ga natuurlijk ook nog niks verklappen , maar je mailtje is helemaal top !

Geef een reactie

