moeizaam opnieuw begonnen

We zijn vandaag opnieuw begonnen. Manlief en ik. Hij is nog veel zieker geweest dan ik en moest de hele week thuis blijven. Ik kon naar het werk met tussendoor veel gerommel in de maag en altijd met een emmertje dichtbij – het was nodig !

De ‘goesting’ om opnieuw te beginnen was heel klein. Ik zocht naar het punt waar ik ergens geëindigd was :

8 km aan 6,30 min/km, het werden er … 6 aan 6,20 min/km.

Waarom wou ik persé sneller lopen als dat niet eens de opdracht was ? In alle eerlijkheid ? Omdat ik die 8 km er zo snel mogelijk wou ‘doordraaien’. Naast mij fietste mijn lief, véél verstandiger dan ik, want die deed het op het gemakske, ‘om er weer in te komen’.
Fysiek was ik niet ten einde van mijn krachten, helemaal zelfs niet, de beentjes waren heel blij, maar darmen en maag vonden dat gekluts op en neer maar niets. Nog een beetje fietsen – waar ik wel zin in had – kon niet, ik kon moeilijk mijn mental coach van z’n fietsje halen ! De roeimachine, daar had ik geen zin in. Nooit echt favoriet van geweest. Dan maar (het leek toch een beetje strafkamp hoor)

2 reeksen van 30 buikspieroefeningen (=60)
2 reeksen van 30 buikspieroefening, links, rechts (=60)

Daarna nog wat spiertraining gedaan, maar niet echt veel.

We zijn weer begonnen, en dat is wat telt ! De rest volgt (hopelijk !)

5 thoughts on “moeizaam opnieuw begonnen

Geef een reactie

