pietluttig ?

De loop liep moeizaam. Op het programma stond

8 km aan 6:20

Eergisteren had ik ook die 6:20 gelopen, maar 1 km afgewisseld met 500 meter ‘traag’. Nu was het in één keer vollen bak 6:20.

Het is dus niet gelukt. 6 seconden zit ik er boven. Ik had het meer in de gaten moeten houden. De Garmin gaf geen waarschuwing, maar daar ligt het niet aan, er zat gewoon niet meer in. Ik leek 100 kg te wegen en door mijn hoofd vlogen lessen fysica over wrijving, weerstand, volume. Ik zag mezelf als een tonnetje over de weg – en nee, ik ben niets bijgekomen door de feesten ! – dan maar de klassieke wetenschappen overboord gegooid en een beetje aan visualisatie gedaan : “ik ben als een hinde die over het baanvlak scheert”. Haha, dat deed me niets sneller lopen !
Maar goed, ik vind het al sterk dat ik het uitgelopen heb en dat ik de opdracht, zij het in mineur afgewerkt heb. Of zijn 6 seconden per kilometer al die frustatie niet waard ?

Eén troost evenwel : ik dacht dat mijn hartslag wel dik in de 150 zou zitten, zeg maar tegen de 160 aan (boven de 160 wil ik toch niet lopen), maar zie, dat valt nog dik mee.

090114cijfertjes

3 thoughts on “pietluttig ?

  1. Het loopt blijkbaar overal een beetje moeizaam, ik had vandaag ook niet echt mijn dagje, ik kruip lekker vroeg in mijn nestje. Hartslag is wel mooi laag, dus het zat echt maar tussen de oren, das toch goed hé?

Geef een reactie

