Ik heb op een dag na een week niet gelopen. 6 dagen dus niet. Het weer zat niet mee, al die berichten over SMOG ook al niet, het feit dat het vroeg donker was, … maar meer nog : ik was compleet niet in mijn doen. Ik was blij dat de week achter de rug was, met weekend en al, zodat ik gewoon weer aan mijn ‘normaal’ leven kon beginnen, de voorbije week was nogal chaotisch.

Wat dat buiten betreft heb ik niet echt een excuus, met die zolder en loopband, dus is het loopband geworden. Het voordeel is toch dat je behoorlijk ‘exact’ kan lopen, … van koude helemaal geen last, in tegendeel, het zweet ‘loopt’ nog altijd in litertjes !

Opdracht :

wisselloop van 9 km,
500 meter loslopen, 1 km aan 6:20 min/km.

Omdat ik nogal de neiging heb om zo’n wisselloop te snel te lopen én zowel Mario als Edith mij al ‘geleerd’ hebben dat het om verschil in hartslag gaat, heb ik het loslopen ‘traag’ gezet, op 7 min/km. Ik heb ondertussen al door dat er ook voordelen zijn aan traag lopen.  Door veel hard, en te hard te lopen heb ik meer kans op een korte ‘loop burn out’ dan wel door nu en dan eens wat trager te lopen en te genieten. Het waren maar stukjes van 500 meter, maar ’t was best leuk. De lange stukjes aan 6:20 liepen ook goed.

Nu eens zien wat dat geeft voor hartslag :(Garmin)

090112hartslag

Ik had toch een andere curve verwacht met meer iets in een U vorm dan wel een V vorm, maar goed, ik hoop dat dit een beetje de bedoeling was, want ik heb alles netjes gedaan zoals het er op stond ! Heb ik toch nog te snel gelopen met dat ‘loslopen’ om de hartslag naar beneden te krijgen ? Ik zal de coach eens mailen zie !

TOT SLOT toch een proficiat aan die ‘die hards’ die door weer en wind zijn blijven lopen !

Geef een reactie

