Off day

Ik had vandaag mijn dag niet. Mijn collega’s moesten zeker veel verdragen. Maar ik heb het hen gezegd : ik heb m’n dag niet. Ze waren superlief voor me. Buiten stond ik te springen. Tegen de baas zei ik dat ik mijn ADHD-dagje had. Joewie, kon niet op namen van collega’s komen, vergat de laatste ‘strofe’ van mijn nieuwjaarsbrief voor ‘mijn’ leerlingen, poewie, van alles !

Dat komt omdat ik niet goed ben ik ritmeveranderingen. Ik heb nu een maand op een ander ritme en veel thuis geleefd en nu is het leven op het ritme van het werk en vooral veel dààr zijn. Ik vind het dààr niet zo erg hoor, ik heb zelfs in alle ernst voorgesteld om daar te slapen (op het werk dus), vanwege die lange ritten in de auto. Maar manlief zei dat hij mij in veel wil volgen maar dat hij niet met mij op het werk wil slapen. Dat dat erover is !
Maar goed. Alles goed met mij. Ik dacht : een loopje zal mij goed doen. Maar ik dacht ook : waar is de tijd ? En ik ben moe ! Het voorstel op het schema leek echter uit de hemel gezonden :

6 km wisselloop van 500 meter loslopen en 500 meter tegen 3 min.

Dat was dus niet zo’n lange training.  Gelukkig had Mario al gemaild dat tegen 3 minuten geen 20 km/uur  (3 min/km) is maar 3 minuten voor die 500 meter. Dus tegen 10 per uur.

Ik had de hartslagmeter aan maar ik weet nog niet hoe ik die gegevens moet importeren in een schemaatje. Dus hier mijn eigen schema

  • 6 x 500 meter aan 6.40 gelopen, hartslag rond de 145 bmp
  • 6 x 500 meter aan 6.00 gelopen, hartslag tussen de 156-165
  • het gemiddelde was inderdaad exact 6:20, strange !

Het zweet liep me in de ogen. Manlief was ook aan het trainen en gezamenlijk hebben we de thermometer een graadje kunnen doen stijgen ! Haha !

Lichaam en geest zijn me dankbaar om de training, ik voel het. Het ‘stressy’ is er uit, het rusteloze ook. Waarschijnlijk kan ik bij de volgende werkdag weer helemaal ‘normaal Kaat’ zijn !

Vandaag had ik ook een babbeltje met iemand voor wie sport echt ook passie is. Hij sportte alle dagen en ritten van 5 uur fietsen zag hij goed zitten. Twee jaar geleden had hij een ongeval en het komt maar niet in orde. Momenteel mag hij niet eens meer ‘gewoon’ fietsen of  ‘lopen’.
‘Ik mis het zo erg’ zei hij.
Ja, ik ben melig vandaag – een totaly off day – maar ik dacht : Goddank dat mijn lichaam het goed doet en dat ik mag en kan lopen.

4 thoughts on “Off day

  1. Juffen zijn ook maar mensen . En mensen maken fouten of hebben al ééns een off day . Niks om je over te schamen .

    En ja , wij als lopers of sporters mogen zeer blij zijn dat we kunnen lopen – sporten . En een mindere dag zit er voor iedereen al ééns tussen !

    Over de training ! Je hebt toch afwisselend traag en dan tegen 6 min gelopen he ?
    Of heb je zoals je het schrijft éérst 6 x 500 m gelopen tegen 6 min . en dan 6 x 500 m tegen 6.40 min. ? Dit zou fout zijn , maar ik vermoed dat het in het schrijven zit , want dit programeren in garmin is poep simpel ! Dus zeker voor jou !! Het is dus de bedoeling dat je afwisselend je hartslag hoog en laag brengt over de 500 m .
    Maar ben er zeker van dat je het juist gedaan hebt !

    veel succes verder ! je coach !

  2. Had jij een nieuwjaarsbrief voor je leerlingen??? Tof zeg!
    Eens goed slapen vannacht en morgen ziet de wereld er vast anders uit! Ik kan dat ook af en toe plots krijgen, zo’n dagje. Dan kunnen ze hier thuis maar beter dekking zoeken 😉

Geef een reactie

