loslopen

Ik vond het weer ongelooflijk mooi vandaag. Deze voormiddag vertrokken mijn 3 schatten op looptraining (ze houden vol !). Ik ben niet meegegaan, ik zou later wel lopen. Ondertussen zou ik  de kerstboom ‘afbreken’ en de kerstversiering wegbergen.

Ze liepen langs de Demer. Er waren weinig lopers. In de namiddag was het mijn beurt. Het schema zei

8 km loslopen

en ik dacht van er een heuveltraining van te maken. Achter ons huis ligt de Demervallei en die is natuurlijk goed voor veel plat, maar op nog geen halve kilomter van ons huis is het de ene heuvel na de andere. Dat het vroor, deed me niets. Ik was al zo goed als helemaal in looptenu toen mijn liefje zei : het ligt wel glad, zeker op de dorpswegeltjes die jij voor ogen hebt. En dan nog de heuvels op  !
Mezelf kennende zou ik bij iedere stap twijfelen. Het zou een verkrampte loop worden. Dus ben ik toch weer richting zolder getrokken. Ik veronderstel dat Mario met ‘loslopen’ op het gemak bedoelt. Ik interpreteer dat altijd ‘loop op uw goesting 8 km’. Dus heb ik het een en ander uitgeprobeerd. Ik ben begonnen aan 6.40 min, nu en dan heb ik een beetje verhoogd en ik heb een paar kilometer aan 6 min. gelopen ook. De laatste kilometer had ik nog zoveel overschot dat ik ‘m aan 5:43 min. Joewie, dat ging goed ! Tenslotte kwam ik op een gemiddelde van 6:32 en dat is omdat ik ongeveer 2 x 1 min gestopt ben om te drinken en met het liefje te babbelen. Ik kan al niet drinken en lopen buiten tegelijk, laat staan dat ik het op een loopband kan !

Daarna heb ik nog de klassieke 120 buikspieroefeningen gedaan. Auw auw dat deed pijn ! Tenslotte heb ik nog wat spieroefeningen gedaan ook, maar die waren niet echt zwaar, ik had wat schrik dat ik misschien mijn rug te zwaar zou belasten.

Maar, ik had/heb er dus weer dik zin in.

4 thoughts on “loslopen

  1. toch even verduidelijken . Met loslopen bedoel ik , gewoon een moei rustig aanvoelend tempo , afhankelijk van alle omstandigheden . Dus eigenlijk zou je gewoon niks van tijdopname moeten nastreven , maar ze leund wel éérder naar de trage kant lopen dan er een versnelling tussen flatsen . Langs de andere kant moet ik je wel feliciteren met die 5.45 min/km . dat is niet mis he !!

    En de kerstboom zal er woensdag bij ons ook moeten aan geloven . Weer wat meer ruimte terug in huis !!

  2. Ik mag hier de kerstboom nog niet afbreken, mijn oudste zoontje is er nog helemaal gek op, terwijl ik hem spuugzat ben :-s. Je bent blijkbaar weer supergemotiveerd, 5.45/km is niet mis ze!!

Geef een reactie

