Leuven Eindejaarscorrida

Het zit er al weer op en ’t is precies als een flits voorbij gegaan. Dat is wel zo als je om 11 uur aan je wedstrijd begint en om half één al aan de keukentafel zit.

Ik had heel slecht geslapen. De wedstrijd spookte door mijn hoofd : dat ik mijn borstnummer zou vergeten, dat ik te laat zou zijn, enzovoort. Wakker vanaf half drie. De wekker stond om 8 uur en ik dacht : wie is er nu zo zot om in de vrieskou te lopen !? Mijn liefje had al forfait gegeven (zijn antwoord was dus ‘ik niet !’) maar zou supporteren.
In het station was het een drukte van lopers : allemaal trein richting Leuven. Bij het eindstation wenste de conducteur ‘alle sportievelingen’ een fijne prestatie toe. Leuk !
Ik opende mijn jas om mijn weblogshirt te laten zien : zou ik zo de anderen vinden of zij mij ? Stef had mij al gauw in de gaten. Ik vond ook meteen Peggy en de kids, Wendy en Geert. Mario kwam ons even later vervoegen.

Uiteindelijk gingen we naar buiten, goh, mijn neus en vingertoppen vroren er bijna van af. Heb ik wel ooit al in zo’n weer gelopen ? De rest van het lichaam was gauw content : een beetje inlopen en alles was lekker warm.

Het parcours kende ik van vorig jaar. Vorig jaar had ik keihard gevloekt en afgezien. Al dat op en neer gedoe is niets voor mij, en hellingen kennen ze hier wel. In mijn hoofd zou ik ‘op reserve’ lopen omdat ik niet door de knieën wou gaan op de hellingen. Welk doel ik voor ogen had ? Ten eerste ontspannen lopen, genieten stond voorop. Hoe snel kon ik lopen ? Ik had eergisteren een ‘probeersel’ gedaan van 8 km en kwam op 52 minuten uit. Maar dat was zonder hellingen. Dus zou ik al content zijn met opnieuw 52 minuten of, als we heel optimistisch zijn : tussen de 50 en 52 minuten.

Na de eerste ronde zag ik dat ik op 24 minuten en ietske zat. Het was dus mogelijk. Ik had nog altijd reserve, tot die hellingen kwamen. Mijn Garmin gaf veel verschillende snelheden aan (teveel electronische aparatuur in de buurt ?) dus het was een beetje gissen naar mijn snelheid. Te laat heb ik naar mijn totale snelheid gekeken, mijn netto tijd is : 50 min 48 seconden.
Toch dik content, vorig jaar liep ik er 3 minuten 24 seconden langer over, wat betekent dat ik van een snelheid van 8,8 per uur naar 9,4 gegaan ben of naar 9,6 volgens Garmin (die meer dan 8 km rekent ?) . Dus ja, best tevreden !

Tijdens de tweede ronde werd ik voorbij gestoken door Mario, Wendy en Stef. Die hadden dat blijkbaar nog es gedaan, want die arriveerden minuten voor mij, zij het wel dat zij 12 km gelopen hadden ik 8. Wat een straffe lopers !

Ook Lies bleek van de partij, samen met haar echtgenoot. Zij liep ook schitterend, maar dat zal je zeker wel op haar blogje kunnen lezen. Maarten heb ik ‘langs de kant’ gezien, via via hoorde ik dat Julie er wel degelijk was, maar die heb ik spijtig genoeg misgelopen.

Ondertussen schijnt de zon hier en wil ik alweer buiten. Zelfs om te lopen. Het is gewoon te goed weer om niet te lopen. Het voordeel van mijn ‘we lopen om te genieten, ook in wedstrijden’ is dat ik niet bijzonder moet recupereren en zo weer kan herbeginnen. Joewie !

Cijfers volgens Garmin

Cijfers volgens Garmin

Wat mij verbaast in de cijfers zijn de verschillende ‘kilometersnelheden’, normaal ben ik redelijk ‘vast’ … het kan niet anders dan aan die hellingen liggen ! Dus : oefenen op hellingen !

11 thoughts on “Leuven Eindejaarscorrida

  1. Pingback: Twee blogjes | De wereld van Kaat

  2. Hoi Kaat. inderdaad jammer dat we elkaar niet hebben gezien, onze trein kwam pas om 10u23in Leuven toe, en toen vond ik jullie niet meer in de tent. Knapgelopen hoor! Proficiat met zo’n mooie tijd. Leuven is nie plat, wees daar maar zeker van. Mijn Garmin had ook last van die snelheden… en ook de afstand is niet helemaal correct, zo lijkt het, de rondjes waren 4,1 km ipv 4km. MAar dat doet er eigenlijk allemaal niet toe he, je hebt het schitterend gedaan!

Geef een reactie

