Voorbereiding Leuven

Na anderhalf jaar lopen begin ik mezelf als loper een beetje te kennen. Zo ben ik geen wedstrijdloper maar loop ik graag nu en dan een wedstrijd. Of anders gezegd : het meelopen is belangrijker dan de prestatie. Mijn ambitie is genieten en liefst niet de allerlaatste eindigen. Ik wil ook niet kapot zijn de dag erna. Misschien is dat niet sportief en ik wil ook best wel beter worden, maar ik wil er geen stress bij.

Toch ben ik bij iedere wedstrijd toch een beetje gestresseerd, tot groot onbegrip van mezelf trouwens. Zo twijfel ik of het zondag komend wel zal lukken, die 8 km. Voor alle zekerheid heb ik daarom vandaag nog es 8 km gelopen, op de loopband wel. Ik heb er een piramidetrainingske  (*) van gemaakt en kwam op een gemiddelde snelheid van 9,7 km/ uur (of 6.10 min/km). Vorig jaar heb ik die 8 km aan 8,8 km/uur gelopen, dus moet ik mezelf toch een beetje kunnen overtreffen. Maar zoals al gezegd, ambitie heb ik niet. Het handige is dat het ‘rondekes’ zijn, dus opvallen als traag doe ik ook al niet, want die van de 12 km moeten nog altijd  4 km extra doen.

Manlief zal ook meelopen. 4 km. Hij hoopt daarna lekker te shoppen wat meteen bewijst dat het niet altijd vrouwen zijn die dat willen doen. De route ken ik ondertussen ook, die is hetzelfde als vorig jaar en aangezien ik de helft van mijn leven in Leuven gewoond heb kan ik ze mij zo voor de geest halen. Het is zeker geen ‘plat’ parcours, ook al lijkt dat zo. Na de SintPieterskerk begint er een lange klim in de Naamsestraat. Zelfs op mijn studentenfietske heb ik soms gesakkerd, al ‘lijkt’ het niet zo te hellen.

Alvast succes aan iedereen die meedoet !

* aan de coach : gezien het kerstgeschenk heb ik de trainingen van het schema voor de kerstvakantie opgeschort. Dat betekent dus niet dat ik niet loop of sport, integendeel, maar ik amuseer mij nu nog even met ’t cadeau van onder de boom !

5 thoughts on “Voorbereiding Leuven

  1. Kaat, dat komt helemaal in orde zondag in Leuven, je zal zien. Je hebt dit jaar zoveel getraind, je zal dat zeker goed doen! Wij zullen ook van e partij zijn, ik loop er de 12 km. Prettige feesten!

  2. Zo hoort dat toch!! Genieten van het lopen hoort toch op de eerste plaats te staan en welke plaats het straks oplevert is toch totaal onbelangrijk!! Dus geen stress en geniet!!

Geef een reactie

