Santablues

Foto Santa Run 2007

Foto Santa Run 2007

Net als Homer heb ik een weekje niet gelopen, iets dat ik morgen in orde wil maken, mijn lichaam smeekt erom. Niet dat ik het niet van plan was, maar hier zijn de feestjes in groot en klein al goed bezig (en sommige voorbij). Het is maar één keer per jaar zoveel feesten en er zijn zoveel ‘sociale’ kringen. (Joepiejee trouwens, lang leve de vrienden !).

Hoe dan ook, vrijdag vertrokken we om 15:45 vanuit Groot-Aarschot richting Antwerpen, Rijnkaai. Ik zou daar voor de tweede keer de SantaRun meelopen en nu wel in het gezelschap van mijn echtgenootje en de twee kids die er ongelooflijk naar uitzagen. We hadden echt veel regelingen moeten treffen zoals het missen van een ‘zoveel gangen menu’ op het werk, een halve receptie en ons Lien speciaal ietsje vroeger van school moeten halen waar ze speelmiddag hadden. We hadden een strikte timing. Soit, u voelt het al : om 18:20 arriveerden we in de Waagnatie. Kilometers file. Meer dan 2 uur voor een afstand van 50 km !

We zaten schoorvoetend in de auto naar de live uitzending van de Santa Run te luisteren. Onze kinderen zeiden niets meer. Liefje zei niets meer. Ik ook al niet. Dammnnn ! Toen we er uiteindelijk waren (en ver moesten parkeren want alles was afgesloten) kwamen de eerste kerstmannen en kerstvrouwen al binnen. We waren net op tijd voor ons kerstpak (het tweede al voor mij) en om de kinderen (en mezelf ?) wat op te beuren zei ik ‘kom, we doen allemaal snel ons pak aan en doen alsof we meegelopen hebben’, want je valt er natuurlijk meer op als ‘burger’, dan wel als ‘kerstman’. We liepen wat rond en kuierden richting overdekte kermis.

Voor mij was het niet zo erg, maar voor de kinderen vond ik het verschrikkelijk. Die hadden er speciaal op getraind !
Toch konden ze er goed mee om. “Weer een avontuur”, zeiden ze.
Tot volgend jaar ?

3 thoughts on “Santablues

Geef een reactie

