De kerstboom

Na het feesten van zaterdagavond en de feestbrunch van zondag had ik véééééél te weinig slaap en ook vééééél te veel dingen gegeten die ik anders niet eet. Een mens moet tenminste één week per jaar de banketbakkers eren vind ik. Die doen zo hun best om allerlei k unstzinnige dingen te maken dat je die toch niet links kan laten liggen. Helaas kon mijn lichaam al die boter en chocolade en god mag weten wat nog meer lekkere caloriedingen niet aan. Ik was moe genoeg, maar mijn maag bleef werken en hield mij wakker.
Bij de brunch had ik mij ook al laten gaan aan de lekkere cakes. Deze morgen (maandag) sliep ik dan ook uit. Liefje stond al vroeg op en tussen slaap en vaak hoorde ik ‘m op de zolder. Het leek alsof hij aan een verbouwing bezig was. Ik had wel een vermoeden wat hij aan het doen was, maar de eerste dag van de vakantie al ?
Hoe dan ook, toen ik opstond was de eerste zolder leeg. Ruim, goed verlicht, een balzaal. Buiten stonden al kartonnen en zakken voor het containerpark. “Heb je zin om vandaag een loopband te halen ?” zei hij me met schitterende oogjes. Joewie ! Mijn vermoeden was waar. De fitnessruimte zou er komen. Grootste bezorgdheid was of zoiets wel in onze auto zou komen. We belden naar de winkel en vroegen afmetingen en gewicht. Het zou nipt gaan. Ten minste voor het ietwat goedkoper model. Ik had ondertussen mijn gedachten op het ‘iets duurder’ gezet, soit, we zouden wel zien. Ik  reserveerde het model en informeerde naar de stock. Alles in orde. In de winkel mocht ik op alle toestellen lopen en de verkoper was supervriendelijk. Hij wou ons niet persé een duurder of goedkoper model aansmeren, hij legde gewoon de verschillen uit.
De band kon nét in onze auto mits veel ‘truken’ en door ‘m uit de verpakking te halen. Thuis was het een andere zaak. Het ding weegt gigantisch, en dat moest 2 trappen op ! We hadden ook nog een hele zak vijsjes en kleinnood, ik vroeg mij af hoe dat allemaal in elkaar moest gaan ! Maar liefje – ook doodmoe, want hij heeft nog niet echt bij geslapen – beet door en zei ‘ik zorg dat je vanavond nog kan lopen’.
En zo heb ik vandaag een behoorlijke training afgewerkt, een beetje geïmproviseerd* wat Mario gevraagd had, ik wou niet eens meer helemaal naar beneden lopen naar mijn bureau om het schema te halen (ja, een sporter onwaardig !) Ik deed 2 keer  1km aan 9 km/uur en 2km aan 10 km per uur. Man man, wat was dat zweten. Te koud zal het daar zeker niet zijn ! Morgen wordt de televisie, de roeimachine, de hometrainer en nog klein fitnessgerief geïnstalleerd. Ik heb mijn kerstcadeau al gekregen, en ik ben er supercontent mee !

* nu ik aan mijn bureau zit zie ik dat ik 2 keer 3 km per uur moest lopen met rust ertussen. Ik denk dat het toch een beetje vergelijkbaar is, al is mijn training (2 keer 2 km zonder rust maar aan 9km/u) iets lichter.

En ja, mijn liefje heeft ook al een kerstcadeau gekregen hoor ! En ik heb er nog veel in petto, gelukkig leest hij deze blog niet.

4 thoughts on “De kerstboom

  1. Pingback: Voorbereiding Leuven « Kaat loopt !

Geef een reactie

