10 intervallekes

De vorige training had me getrakteerd op een ferme blaar. Eigen schuld, want ik dacht dat het voor één keer geen kwaad kon om geen sportsokken aan te trekken. Soit.
Vandaag moest ik mij weer super motiveren om te lopen. Hoe komt dat toch ? De winter ? De gezelligheid thuis ? De koude ? Sterk genoeg is dat laatste geen motivatie om naar de fitness te gaan. Zo lang ik het redelijk kan programmeren op de Garmin en het niet regent dan loop ik toch liever buiten.
De opdracht – zonder de in- en uitloop – luidde als volgt :

10 intervallen aan 5.50′ – 6.00/ km van 400 meter met rust op hartslag.

Ik had wat schrik dat ik het tussendoor koud zou krijgen, want je koelt in deze vrieskou immers snel af als je gaat wandelen tussendoor. Gelukkig viel mijn hartslag iedere keer als een kei naar beneden, zodat ik nooit lang hoefde te wandelen. Ik had de volgende reeks vanaf hartslag onder de 120 geprogrammeerd, anders doe ik dat vanaf onder de 110.
Hoe dan ook, ondanks het gebrek aan motivatie heb ik de training helemaal zoals het hoort afgewerkt, zij het dat ik hier en daar mijn interval te snel gelopen heb. Te snel lopen op zo’n intervallen vind ik nooit een groot probleem als ik voel dat het ‘vanzelf’ gaat, en zo voelde het ook een beetje.

Het is duidelijk dat mijn lichaam zich reeds heeft aangepast aan een hoger niveau, want de hartslag blijft goed binnen de perken, ook bij de intervallekes. We doen dus gezwind verder !

081212cijfertjes

4 thoughts on “10 intervallekes

Geef een reactie

