Door de wind, door de regen (2)

… heb ik gelopen. 12 km. Zoals op ‘het briefje’ stond. Het moest tegen 7min/km en ik heb er 6.40″ van gemaakt, gewoon omdat dit het ritme was waarin ik fijn liep.
Ik ging zowat gebukt onder het schuldgevoel dat ik niet zou lopen. Toen stopte het ook nog met sneeuwen.
Wendy, Tiny : deze 12 km zijn aan jullie opgedragen, bedankt maar ’t zal niet altijd lukken. En RozeBril, ik ken het gevoel maar al te goed.

Ondertussen ben ik blij en ik heb niets zin in al hetgeen wat ik mezelf beloofd had als ik gelopen zou hebben, zoals “als je gelopen hebt mag je”

  • scones bakken
  • met uw beentjes op de bank liggen

en nog van dat meer. Het meest motiverend was echter ‘als je nu loopt dan moet je morgen niet lopen !”  Het is een kronkelredenering, ik weet het, maar het heeft toch geholpen.
Wat ook altijd helpt is ‘De les van Lance Armstrong” (Runnersworld december 2008) : iets is beter dan niets.
Als het echt tegenzit zeg ik tegen mezelf : loop gewoon tot ge geen goesting meer hebt, iets is beter dan niets. Tot nu toe heeft die gedachte al altijd ontzettend geholpen en heb ik altijd al gedaan wat ik moest doen. De druk van de ketel is er dan af, en ik ben ‘begonnen’. Want ja, het begin is moeilijk. Gelukkig was er ook zalige muziek tussen mijn oortjes, zodat de 12 km eigenlijk voorbij waren voor ik het wist.
Kan ik zagen of niet ?

081209cijfertjes

 

081209kaart

8 thoughts on “Door de wind, door de regen (2)

  1. Hoe je jezelf ook motiveert , je bent een kanjer zouden de nederlanders zeggen . Of niet ?
    Weet je nog dat je 4 weken of zo geleden schreef , amai 10 km lopen , da’s veel . En nu met minder goesting loop je er zelfs 12 km .
    Je bent supper goed bezig . Geniet van elke km dat je kan en mag lopen ! Eens je het niet meer kan door blessure of dergelijke , …..dan pas bessef je welke prachtige sport je nu beoefend.
    Wat je snelheid ook is ……Je moet fier zijn en altijd met opgeheven hoofd lopen en denken
    IK KAN HET !! En je kan het hoor , zeker weten !
    Mindere dagen zijn er gewoon om de betere dagen eruit te laten steken . Meer niet ! 🙂

  2. Ik ken dat gevoel, je kleren aandoen en vertrekken is het moeilijkste .. zelfs die eerste km is soms te veel. 12 km gelopen is schitterend en nu voel je je heel goed .. morgen een dagje rusten.

  3. Ik zie net dat je aan gemiddeld 9km/u gelopen hebt! Gisteren in de fitness had ik 20 min aan 9km/u geprogrammeerd en heb na 3 minuten al op de “-” toets moeten drukken omdat ik bijna langs achter van de band rolde 🙂
    ik ben stilaan dieper en dieper aan het wegzakken vrees ik, maar lig er niet wakker van. Zeker niet nu ik de crosstrainer ontdekt heb! Voor het eerst in mijn leven voel ik dat ik ook “schuine buikspieren” heb als ik op dat ding sta 🙂

  4. Geweldig dat je toch nog gegaan bent! En die “iets is beter dan niets” ga ik onthouden, ik zal het nog kunnen gebruiken in de toekomst! Respect, Kaat! Zoveel karakter zou ik niet hebben. Je mag er terecht fier op zijn!

Geef een reactie

