Wat een elledige training !

De opdracht leek mij nochtans eenvoudig :

 
5 km loslopen aan 6:30 min/km en dan 10 keer 200 meter versnellen.

De eerste kilometer liep goed. Ik had mij goed ingeduffeld tegen de warmte en genoot ervan om in de koude te lopen (geheel tegen mijn aard trouwens, het liefst deed ik een winterslaap !) Toen begon het. Mijn darmen, steken in mijn zij, mijn maag. Maar ik zag maar één ding : de opdracht. En wat blijkt trouwens bij het schrijven van dit blogje ? Ellende o ellende, ik heb een foutieve omrekening gedaan. Ik dacht dat 6:30 welgeteld 9,6 km per uur was. Dus heb ik mijn Garmin zo ingesteld (al kan ik die ook op min/km instellen, jakkes !). Ik lag ongeveer dubbel van de pijn, zeker door de steken in mijn rechterzijde, maar ik bleef kijken op mijn garmin : 5 km aan 9,6 km !
Ik weet werkelijk niet van waar dat fanatieke komt. Liefje lacht soms en zegt dan ‘Denk je dat Mario u iets gaat doen als je eens anders loopt, of minder ?’. En ik loop ook helemaal niet voor de coach, laat dat duidelijk zijn, maar het schoolstrevertje in mij zit er toch nog in. Ik kon in mijn studententijd ook geen examen afleggen als ik niet het gedacht had dat ik alles kende. Een echt stresskonijn, ja dat ben ik.
Dus heb ik die 5 km gelopen, en wel aan 9,7 km/uur,
Eenmaal thuis kon ik niet snel genoeg het toilet vinden : alles eruit. Maar soit, het lijkt alsof ik sadistische trekjes had want ik denk toch bij mezelf : ik heb het toch gedaan. Wel stom van me dat ik het verkeerde cijfer in gedachten had.
En de versnellingen dan ? Die zag ik echt niet meer zitten, de darmen schreeuwden te hard en het huis was te dichtbij.

081201cijfertjes

3 thoughts on “Wat een elledige training !

Geef een reactie

