sneeuw

Ik ben een huismuis. Ik zit graag met een boekje in een hoekje. Ik vind het heerlijk om te bakken en te koken. Dan haal ik weer mijn ‘creatieve koffers’ boven (waar werkelijk van alles in zit) en bedenk van alles om te maken. Laat de winter maar aan mij voorbij gaan, ik zit knus in ons huis, met kaarsjes, lekker eten, stofjes, schaar, papier, lintjes, you name it.
Ik wil helemaal niet weg van huis. Niet om te shoppen, niet voor iets anders.
Gelukkig woon ik in een zeer loopvriendelijk gebied. De demervalei is moerassig en dus zonder huizen, plat, veel (beschermd) natuurgebied en toch nog een beetje thuis.
In de winter lopen vind ik meestal niet zo erg. Het is maar een kwestie van goed aankleden. Maar zo’n ommezwaai van de bijna-warme duurloop op woensdag naar temperaturen die naar vriesweer ruiken, ik had er de moed niet voor.
Manlief en zoonlief zagen het anders wel zitten, want die duffelden zich in en werkten een toerke van 6 km af. Ik (jajajaja !) ‘reed’ richting fitness en deed er voor het eerst een bloktraining.

2 km aan 7 min, 2 km aan 6.30 min, 2 km aan 6 min en 2 km uitlopen.

FitnessJan had het weer perfect geprogrammeerd op de loopband. En terwijl ik mijn training lekker beschermd tegen de koude afwerkte aan een mooie hartslag van 145, deed hij nog zijn verhaal over de halve marathon van Kasterlee. Want lopen, dat is (ook) wel zo’n ding.
Thuisgekomen nestelde ik mij weer in ons huis. Met mijn neus in de boeken. Met onze Roel bakte ik een appelcake. Manlief keek naar ‘de koers’ en we keken met grote ogen naar het witte tapijt buiten terwijl we genoten van warme chocomelk.
Joewie, als dat geen genieten is !

5 thoughts on “sneeuw

  1. Het, is echt fijn te weten dat je je schema perfec volgd ! Doe zo verder !! Je zal nog heel veel progressie maken !! zeker weten !!
    Je geniet nu ook al van het lopen , maar dit zal nog toenemen als je gaat merken dat het nog beter wordt gaan ! Dus volhouden he ! Je bent op supper goede weg !!

Geef een reactie

