nieuw soort training

Nee, ik verlaat de schema’s van Mario niet. Ik voeg er alleen iets heel belangrijks aan toe, namelijk een training VOOR de training. Die is zo simpel als iets, maar voor mij totaal niet evident. “Laat de tijd tussen ‘ik ga lopen’ en het ‘effectief lopen’ maximaal een kwartier zijn !’. Liefje moest lachen toen ik het zei, want hij kent mij natuurlijk. Het is gewoon een zenuwtrekje van mij. Als ik ergens een beetje zenuwachtig voor ben (en ja, dat ben ik dus ook voor een gewone looptraining omdat ik meestal denk dat het niet zal lukken), dan ga ik talmen. Zie maar wat er gebeurde voor de wedstrijd in Mol vorige zaterdag. Buiten lopen gaat meestal als volgt bij mij : de training op de Garmin zetten. Daar heb je een pc voor nodig. Dat lukt meestal vrij goed. Ho, ik zal toch nog eens een paar (loop-)blogjes lezen ter motivatie. Weer een kwartier of langer bezig. Ik moet nog naar het toilet. Welke loopspullen zal ik aandoen ? Welk drankje. Dus vandaag moest het in welgeteld een kwartier gebeuren ! Ik had er de timer opgezet. En het is mij ook gelukt. Meteen ook voorgenomen om een 10tal trainingen in één keer op de Garmin te zetten, en wel op een moment dat ik NIET ga lopen. Ik kan ze vooraf nog altijd op papier bekijken !

De ‘tweede’ training viel anders best zwaar uit.

Wisselloop 8 km, 500 meter loslopen en 1 km lichte versnelling nemen.

Nu weet ik eerlijk gezegd nog altijd niet goed wat een versnelling is. Technisch dan. En hoeveel er ongeveer moet zitten tussen dat loslopen en die ‘versnelling’.
Ik heb tijdens de versnelling geprobeerd om op mijn wedstrijdtempo van vorige week te zitten, maar dat is net niet gelukt. Ik hoop maar dat coachy tevreden is !

081114cijfertjes1

5 thoughts on “nieuw soort training

  1. Goei trainingske! Enne zo nu in de winter is jouw voortraining heel herkenbaar, binnen is het lekker warm en knus, dat maakt het altijd iets moeilijker om buiten in de kou te gaan! Maar toch wel sjiek dat we het doen hé!

  2. Hihi, zo grappig, maarbest wel herkenbaar. Als ik eens geen zin heb in een training, dan duurt het zoeken naar m’n schoenen, lm’n kleren aandoen, enz… ook best lang 🙂 Knappe training(en) gedaan wel!

Geef een reactie

