Gefopt !

Het ziet er naar uit dat het lopen echt een familie-aangelegenheid wordt. Het sterke is, dat IK het niet vraag. Maandag vroeg het liefje of ik mee wou naar de Finse piste. Ik zei ja omdat ik zijn enthousiasme niet wil temperen en ik weet dat hij liever niet alleen loopt. Ik dacht ‘o nee’ omdat ik mij geen 10 rondjes zag te lopen. Dus liep ik het eerste rondje mee en keerde toen af richting Abdij Averbode. Ik zou zo mijn kilometertjes wel halen en hij kon dan op z’n gemak eens rusten mocht dat nodig blijken. Ik kwam terug van mijn ‘grote ronde’ en hij was nog steeds rondjes aan ’t lopen.

Vandaag was het weer zover. Het was al donker en hij zei ‘ga je mee lopen’ ? Ik vreesde opnieuw Finse piste, maar hij wilde voor de voordeur vertrekken (toch nog mijn liefste trajecten : gewoon voor de voordeur beginnen). 4 km, had hij gezegd. Ik dacht : goed, dat loop ik wel mee. 4 km aan een stuk lopen is zo’n beetje zijn maximum. Dan heeft hij het wel gehad. 5 km is hem nog nooit gelukt.

Ik deed de Garmin om en ‘leidde’ hem door allerlei wegen. Ik zou de afstand wel in het oog houden, want Lief heeft er geen ervaring mee én loopt zonder Garmin. Toen we de 4 km voorbij waren ‘loog’ ik. “Nog even doordoen” en we zijn er, zei ik.  Ik zag dat hij nog overschot had. We liepen terug richting huis en ik zei ‘hoe ver wil je nog lopen ?’. ‘Tot 4 km ?’ zei hij. Ik zei : we zijn net de 5 voorbij, proficiat !

Hij glunderde en pakte mijn hand. Ik kreeg een dikke kus (alsof IK een record gebroken had !). Ik glunderde ook. Om mijn liefste echtgenoot natuurlijk. En dat samen lopen. Want dat was écht heel fijn !

Morgen opnieuw een trainingske van het schema !

5 thoughts on “Gefopt !

Geef een reactie

