Mario’s wiskundeles

Wie denkt dat je voor het lopen (traningen) geen wiskunde moet kennen, zit er dik naast. Vandaag moest ik volgende opdracht in mijn Garmin programmeren.

2 km in en uitlopen
10 x 100 m tegen een helling op brug tegen 33-34 seconden (dat is dus 5,6 min./km)
200 m wandelen daartussen
2 x 300 m tegen 33 seconden
300 meter joggen daartussen
2 km uitlopen

Het eerste praktische probleem dat ik zag was : hoe ‘mik’ ik op 2 km tot ik aan een helling ben. Niet dus. Ik heb die stap maar niet geprogrammeerd, dat zou nooit goed komen.
Het tweede praktische probleem dat ik zag was : als je 100 meter een brug oploopt en je begint bij de voet van de brug en je ‘wandelt’ 200 meter terug, dan heb je gedaan met wandelen op … 100 meter van de brug.

Enfin, dan maar hellend parcours gekozen, in het Hageland is dat nooit ver zoeken. Of het nu even hellend is als eender welke brug laat ik in het midden, maar ik heb mijn training toch maar mooi afgewerkt. Alleen had ik er op het einde geen zin meer in en ligt die laatste 300 meter behoorlijk lager.

En ja, ik heb wel degelijk meer dan 2 km ingelopen, 4 zelfs, tot ik in ‘hellend gebied’ zat !

Het uitlopen heb ik niet ‘geskipt’ maar wel uitwwandelen van gemaakt. Ik veronderstel dat het doel toch hetzelfde is : een cool down. Voor totaal zo’n 9 km lopen heb ik wel het gevoel alsof ik heel wat meer arbeid verricht heb ! De hartslag zit goed, want zo’n trainingen zijn niet mals.

En ’t geeft weer een mooi grafiekje natuurlijk !

Goed dat het morgen rustdag is. Want voorlopig voel ik mij wel een beetje ‘pffff’ !

2 thoughts on “Mario’s wiskundeles

Geef een reactie

