Garmin is een beetje gek

Voor de Ten Miles heb ik echt ontzettend veel aan mijn Garmin gehad. Ik zat continu op tempo en het was ongeveer hetzelfde als iemand die mij altijd zei ‘Goed bezig, Kaat !’.  Ik had geen hartslagmeter aan en wel om de volgende reden : ik heb nog nooit een echt hoge hartslag gehad. Als hij al eens in de 160 zou gaan, dan ‘voel’ ik dat onmiddellijk en kan ik toch niet verder lopen. Andere mensen kunnen dat blijkbaar wel, ik niet dus.

In de tunnels verloor Garmin altijd signaal. Geen probleem : bergaf deed ik altijd een goed stukje sneller omdat ik wist dat ik serieus vaart zou minderen eenmaal ‘bergop’. Ik weet niet of dat vanuit training of anatomiestandpunt een goede optie is, ’t was gewoon een mathematische kwestie : als je weet dat het trager zal gaan en je je gemiddelde wil houden, dan moet je ook ergens ‘sneller’ gaan. Ik denk wel dat de snelheid die hij gaf juist was. Hij gaf mij per ‘lap’ snelheden rond de 6.40 a 6.55 min/km en dat zou dus kloppen met mijn gemiddelde snelheid vergeleken met mijn uitslag. (Die komt uit op 8,9 km/uur) gemiddeld)

Maar zie eens wat hij er thuis van maakte !

Die eerste 79 meter was weer een kwestie van te snel op de knop te drukken. Toen was ik nog aan de wandel. Maar zie eens wat voor rare resultaten : ronde 5 aan 6,1 km per uur en ronde 6 dan aan 15,1 km per uur. Hé, ik ben Mario niet ! Ik kan fysiek geeneens 15,1 km per uur lopen, zelfs niet ‘pieken’ ! Of toch wel ? Er zit zeker een kampioen in mij als je ziet dat ik ronde 16 aan 85,8 km per uur heb afgelegd ! Doe mij dat maar eens na 😉

De Garmin was duidelijk in de war, want zie, ook de datum is verkeerd en die zou hij via sateliet moeten krijgen. Datum en tijd. Ik kan niet anders dan verklaren dat het door de tunnels komt. Ronde 15 moet de Waaslandtunnel geweest zijn.

Deze morgen werd het nog erger toen DIT op mijn scherm verscheen :

Als ik mijn tochtje van gisteren wil importeren in Sporttracks, dan weet hij van niets. Het is alsof ik die 10 mijl nooit gelopen heb.

Vandaag is mijn liefje – geheel en al onder invloed van het gebeuren van gisteren – gaan lopen met de Garmin en alles werkt opnieuw perfect. Ook de ‘achteraf’ registratie. Dus was Garmin wellicht zoooo onder de indruk van de Kennedytunnel dat hij helemaal in de war was !

Maar het maakt niets uit : hij heeft exact gedaan wat hij moest doen : mij vertellen hoe snel ik liep, mij behoeden voor te snel en te traag !
Ik ben benieuwd naar eventuele andere Garminverhalen over de tunnels !

8 thoughts on “Garmin is een beetje gek

  1. Bizar;… mijn Garmin was idd een beetje de kluts kwijt tijdens het lopen zelf, maar nadien corrigeerde sporttracks dat perfect. Ik denk dat jouw speeltje gewoon ontzettend onder de indruk was van jouw prestatie!

  2. En ja, Mieps zat inderdaad in mijn hoofd.. ik had me echt voorgenomen onder die 1u50 te blijven, voor Mieps, om sneller terug thuis te zijn. Klinkt een beetje dom… maar toch hielp het wel om daaraan te denken.
    Alleen werkte die stomme tram totaal niet mee aan dat plan.
    Ja, we zullen inderdaad in elkaars buurt gelopen hebben. Kan bijna niet anders.
    Het lopen viel inderdaad ook wel mee, het ergste vond ik gewoon het openbaar vervoer. En het was zeker wel leuk om eens mee te maken, door die tunnels enzo.
    Loop jij eigenlijk in Brussel dit jaar? Of wat zijn jouw plannen voor de toekomst?

  3. De mijne geeft anders nog gekkere waarden aan! Een gemiddelde snelheid van 517,2km/u. Da’s pas kunnen, hé!
    Trouwens ook in ronde 15… Wanneer we uit de tunnel liepen, telde hij inderdaad de afstand in de tunnel er bij, en vandaar ook die gekke snelheden, denk ik. Ronde 14 daarentegen heb ik volgens de garmin 4,3 km/u gelopen… en ik ben er nochtans heel zeker van dat ik niet gewandeld heb…
    Och ja, zolang ie buiten de tunnels maar weer doet wat ie moet doen!

Geef een reactie

